JÁTÉKRA FEL!

Koltainé Molnár Mónika: Próba-szerencse

  1. A játék neve, címe: Próba-szerencse
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségformálás, tér-irány érzékelés fejlesztése, reakcióidő fejlesztése, egymásra figyelés, kisebb mozgás a koncentrációt igénylő feladatok között
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása az egymásra való odafigyelésre
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy szalag vagy kötél szükséges a tér ketté választásához.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Padok elrendezése a nagyobb tér érdekében.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok elrendezése csoportosan
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténettel: Az itt lévő hercegek és királylányok elmennek szerencsét próbálni, a hosszú úton azonban teljesítenünk kell próbatételeket. Ezeket a próbatételeket ti fogjátok alkotni, minden egyes játék egy próba lesz. Próbajáték a padtárssal: Kő-papír-olló szabályainak átismétlése (A játékosok a kő-papír-olló szavakat mondják ki, majd egyszerre valamelyik elemét mutatják a kezükkel, némán. A kővel szemben a papír győz, a papírral szemben az olló, és az ollóval szemben a kő.)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok párosával, a térben elszórtan helyezkednek el. A játéktér széléről indítjuk a játékot. Az első, induló játékban nincs jelentősége, ki melyik térfélen helyezkedik el. A játék indítása után a játékosok a „kő-papír-olló” játékot játsszák, mint próbatételt. Amelyik játékos megnyeri az adott játékot, átmehet a jobb oldali, ajtóhoz közelebbi térfélre, ahol újabb játékpartnerrel játszik. Amelyik játékos nem nyer az adott játékban, átlép a bal oldali, ajtótól távolabbi térfélre, hogy ott újabb partnerrel mérje össze szerencséjét. Így a játékpartnerek folyamatosan cserélődnek.
  18. A játék lezárása: A játékot a játék vezetője zárja le, amikor már úgy ítéli meg, hogy a résztvevők többsége szinte minden játékossal kapcsolatba került, játszott mindenkivel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat meg lehet dicsérni a szabályok betartásáért, hogy gyorsan elfoglalták a megfelelő térfelet, és figyeltek egymásra kellőképpen a mozgás során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok minden eredményes próbatétel után elvehetnek egy korongot vagy egy pálcikát az asztalról, mielőtt a következő próbát lejátsszák. A játék végén megszámolhatják az összegyűjtött tárgyakat, megállapíthatják ki járt a legnagyobb szerencsével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat ismerteti, a játék során annak betartására ügyel, valamint a játékosok épségére.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosok kedvelik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Koltainé Molnár Mónika