JÁTÉKRA FEL!

Kozmáné Fazekas Zsuzsanna: Színfogó

  1. A játék neve, címe: Színfogó
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek játékos formában gyakorolják a színeket, testrészeket, irányokat.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Különösebb feladat nincs, de a jobb és biztonságosabb mozgás miatt a padokat távolabb tolni egymástól.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki a saját padját rendbe rakja, a táskákat a szekrénybe teszik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel a játék egy technika óra bevezetőjeként történik, ezért az óra legelején becsengetés után kezdjük.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékszabály ismertetésekor a gyerekek állva, a helyükön állnak. Én is viszonylagosan frontálisan ismertetem a feladatot. Nagymosás van otthon, ezért a ruhákat kell válogatni. Amikor egy színt mondok, akkor gyorsan kell keresni egy olyan színű valamit (tárgy, falfelület, ruhadarab stb.) és azt meg kell a kezükkel érinteni. Amikor azt mondom mos, akkor elengedik és lépésben, össze-vissza haladva kell mozogni a teremben egészen addig, amíg újra nem mondok egy másik színt.
  18. A játék lezárása: Akik tévesztve érintik meg a tárgyat kiesik a játékból.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azok, akik a színeket és testrészeiket végig hibátlanul megtalálták és használták, rajzolhatnak a táblára a kedvenc színükkel valamit, ami egész nap az osztály dísze marad.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot nehezítve és viccessé téve úgy módosul, hogy a színnel együtt egy testrész is hallanak pl.: kék-jobb fül, azzal kell a tárgyat megérinteni. Így megy ez addig, amíg azokat a színeket, amiket használni nem akarok az óra további részében mind be nem gyakoroltuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minél több színt gyakoroltunk, annál inkább gyorsítok a tempón. Figyelnem kell, hogy olyan testrészt mondjak, ami fizikálisan is lehetséges és mindenki képes legyen megoldani
  22. Egyéb/megjegyzés: Értelmi fogyatékos gyerekekkel játsszuk a játékokat, így nagyon fontos, hogy egyértelmű, pontos és rövid utasításokat adjak. Mindig jól mérhető, hogy tetszik-e és jól magyaráztam-e el a feladatot, ugyanis ha nem, nem működnek a játékok,
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kozmáné Fazekas Zsuzsanna