JÁTÉKRA FEL!

Vámosné Kovács Zsófia: Répa húzás

  1. A játék neve, címe: Répa húzás
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatszellem erősítése, együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet, hogy a húzás után a társa lábát ne engedje el hanem tegye le a földre
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: Ehhez a játékhoz semmilyen eszközre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyezkedjetek el a földön feküdve úgy hogy hason fekszetek és fejetek a körnek befele van. Fogjátok meg egymás kezét.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt állva alakítanak egy szabályok kört.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy rövid történet: elindul egy csősz aki szeretné kihúzni a répákat a földből, de ezek a répák annyira megnőttek, hogy egymásba kapaszkodva védik egymást hogy ne tudja a csősz kihúzni őket
  17. A játék menete, játékszabályok: a játékosok körben fekszenek és fogják egymás kezét. A csősz megpróbálja kihúzni a körből az egyik játékost. Akit kihúzna ő is csősz lesz. innentől már ketten is húzhatnak. A szabály, hogy húzáskor csak a lábánál fogva lehet húzni. A körben csuklófogás nem ér és a testünkkel nem lehet védeni a kézfogást. Az nyer akit/ akiket utoljára húznak ki a körből.
  18. A játék lezárása: Közösen leülünk egy körben és átbeszéljük a játékot. Mi az ami tetszett nekik és vajon miért X lett a nyertes akit utoljára húztak ki a körből. ( két személy akik párban maradtak). Hogy lehet hogy ők nyertek? Miért tudtátok őket széthúzni? (az együttműködés)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Én ezt a részt egybekötöttem a játék lezárásával és a nyertes párt szóbeli dicsérettel értékelem.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék előtt kiszámolóval kiszámolják ki legyen a csősz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékot fokozatosan játszuk. A szabályokat lépésenként vezetem be és így folyamatos utasításokkal segítem a biztonságos játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot idáig két alkalommal játszottuk (egymás utáni órán) és azóta minden testnevelés órán kérik hogy játszuk el a „répás játékot”.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vámosné Kovács Zsófia