JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Magyar Éva: 1.Hol van a(z)….orra?-(hóember,rénszarvas,mézeskalács emberke…)Bemelegítő játék, ráhangoló 2.Télapó szánsegédei avagy rénszarvasok és manók a pácban (együttműködési)

  1. A játék neve, címe: 1.Hol van a(z)….orra?-(hóember,rénszarvas,mézeskalács emberke…)Bemelegítő játék, ráhangoló 2.Télapó szánsegédei avagy rénszarvasok és manók a pácban (együttműködési)
  2. A játék pedagógiai célja: Mindkét játék használható a síkbeli és térbeli tájékozódásnál. A vizuális figyelem, orientáció, koncentráció, együttműködés fejlesztésénél.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanterem átalakítása a 2. játéknál. A szükséges eszközök, kellékek elkészítése,beszerzése.A játékszabály betartása és a balesetmentesség megőrzése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1játék: papír, dobókocka,ceruza, a dobókocka lapjai+ hátulján angolul a testrészek 2.játék:9db nagyobb méretű újságlap
  12. Technikai igény: CD lejátszó,zene
  13. Az előkészítés feladatai: 1. feladathoz a rénszarvas testrészeit(fejhez tartozók) kivágni, a dobókocka 6 lapját kivágni és a hátoldalára ráírni angolul a tanult testrészeket, dobókocka 2 feladathoz újságlápok beszerzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Daltanulás:Rudolph the red-nosed reindeer, testrészek kivágása,
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Advent tájékán járunk és angolból már tanultunk néhány hasznos dolgot a mai óránk játékaihoz. Télapó szánhúzó segéde(i) is itt lesz(nek) velünk, aki(k)nek majd a játék második részében farkasok zavarják meg az útját az ajándékok kiszállításában. Először Rudolffal játszunk angolul. Majd átalakítjuk egy kicsit a termet és jöhet a folytatás…..
  17. A játék menete, játékszabályok: 1.)Párokban dolgoztok, mindenkinél lesz egy db dobókocka, egy lap és az általatok kivágott Rudolf feje, a dobókocka 6 lapja és minden egyes lap hátulján ott lesz leírva angolul a testrész. Ahhoz, hogy el tudd kezdeni a játékot először 1-est kell dobnod, majd ezután a dobott pontok alapján rajzolhatod meg Rudolf fejének részeit. A legnehezebb a legvégén van, mert itt a 6-os dobása után bekötött szemmel kell a lapodra megrajzolni a rénszarvas orrát.A párok közül az a nyertes, aki a legpontosabb helyre rajzolta az orrát a szarvasnak. 2.)Közösen , együtt dolgozunk. Szereplőink 9db újságlap. Ők lesznek a rénszarvasok, 2 gyermek-akik a farkas szerepét töltik be és a többiek lesznek Télapó segédei a manócskák. A szánon már nem jutott hely a manóknak ezért a rénszarvasokra kell elhelyezkedniük. A lapok egy nagy körben lesznek lerakva egymástól nem olyan távol. A játék a zenével kezdődik, amikor megállítom a magnót minden manónak át kell szaladnia vagy ugrania egy másik ”szarvasra",úgy hogy a közvetlenül mellette lévő lapra nem lehet. Eközben a farkasok megjelennek és próbálják megszerezni a rénszarvasokat(lapokat).Az üresen maradt lapokat a farkasok elveszik. Az ő feladatuk, hogy közben a lapokat összeszedjék, megtépkedjék.Aki lelép vagy nincs lapja az kiesik. Télapó már nem tud visszafordulni érte- megy tovább. Az(ok) nyernek ,akik rájönnek arra , hogy együttműködéssel többen is elférnek egy db lapon.
  18. A játék lezárása: A dal közös éneklése angolul és magyarul.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden gyermek kap egy szaloncukrot a ,,Télapótól". Melyik játékon változtatnátok egy picit? Mit? Mutassátok meg a két kezetekkel mennyire mozgatott meg a második játék?(ha nagyon távol van egymástól az a legjobb)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1.) A gyerekek szerint izgalmasabb ha a 6-os dobása után óriási nagyba kellene berajzolni az orrot.(táblára) 2.) esetleg több farkas, Lehet Rudolf -külön megjelölve a menedék, amit a fakasok semmiképp nem bánthatnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: 1) dobjanak úgy a gyerekek,hogy ne essen le a kocka, mert időt veszíthet. A kivágott testrészek segítenek a gyengébb rajzolóknak. 2) balesetmentesség, figyelem , koncentráció
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Magyar Éva