A játék neve, címe: Kerüld el!
A játék pedagógiai célja: A játék résztvevői tudjanak jól együttműködni és megbízni a másikban. Figyelem és együttműködési képesség fejlesztése.
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét a pályán való óvatos áthaladásra. A kupakokra való rálépés veszélyt hordozhat magában.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Kréta, kupakok, tojástartó, stopper.
Az előkészítés feladatai: Megfelelő játékpálya előkészítése, esetleges akadályok elhárítása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékhoz szükséges kupakok, tojástartók, kréták, stopper előkészítése. Ezután felmérni, hogy melyik szabadtéri helyszín lehet alkalmas a játék lebonyolítására.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezetőnek ismertetni kell a részvevőkkel a szabályokat. Felhívni a figyelmet annak betartására. A szellemírtók eltévedtek a nagyvárosban. Ahhoz, hogy a nagyerdőben lévő szellemet kiírtsák, át kell jutniuk a labirintuson. Ha az akadályok bármelyikére rálépnek akkor már nem tudsz a szellemírtásban résztvenni. Aki a legrövidebb idő alatt átjut a labirintuson, az győzi le a szellemet.
A játék menete, játékszabályok:A játékvezető a pálya szélén állva ismerteti a szabályokat és figyelemmel kíséri annak betartását, illetve méri a játékosok pályán eltöltött idejét. A pályán kívül álló játékos utasításait követve a másik játékos becsukott szemmel halad végig az kiinduló ponttól a célig úgy, hogy elkerülje a pályán lévő akadályokat. Irányok: jobbra, balra, előre, hátra
A játék lezárása: Amikor a játékosok beértek a célba, a mért idő alapján dől el rangsoruk. A labirintuson leghamarabb átjutó játékos győzte le a szellemet.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóban értékelem a résztvevőket dicsérettel. Megkérem őket, hogy mondják el, hogyan érezték magukat a játék közben, milyen következtetéseket vontak le ebből a játékból.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyszerre kettő játékos és kettő irányító vesz részt a játékban, amely így még több figyelmet és koncentrációt igényel a résztvevőktől.
A játékvezető speciális feladatai: A szabályok pontos ismertetése és betartattatása. Alapvető utasítások megbeszélése a játék kezdete előtt. A játékosok fizikai állapotának figyelemmel kísérése.
A játékot lejegyezte: Román Erika