JÁTÉKRA FEL!

Bencsik Olga

„Betyárvilág Magyarországon – magyar kártyával: A betyár, Rózsa Sándor az lesz, aki a piros hetest húzza. A betyár elől kell menekülni, ha elkap, azaz rád kacsint a betyár, akkor kirabol – kiesel a játékból. A feladat az, hogy elkapjátok Rózsa Sándort. Üljetek körbe és Ti lesztek a pandúrok, akik el akarják fogni Rózsa Sándort. Folyamatosan keressétek egymás tekintetét, felváltva nézzetek a játékostársaitok szemébe. Az nem baj, ha a játékostárs éppen akkor nem néz rád. Rózsa Sándor feladata az, hogy rákacsintson – azaz kiraboljon mindenkit, de olyan titokban, hogy csak az vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a betyár rákacsintott, azaz kirabolt az kiesik a játékból. Ha valamelyik pandúr észreveszi, hogy ki a betyár (kacsintó), akkor azt a fegyvere elővételével és magasba tartásával jeleznie kell, de nem lőhet rá arra, akire gyanakszik. Ha három pandúr (gyanakvó) is sejti, hogy hová bújt a betyár, akkor mindhárman egyszerre lőhetnek a betyárra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra lőnek, akkor nincs találat és mindhárom pandúr kiesik a játékból. Ha mindannyian ugyanarra lőnek, akkor a betyár, akire rálőttek, fogságba kerül – kiesik, illetve ha mégsem ő a betyár, sajnos akkor is kiesik a sérülés miatt, ha ő nem is volt betyár. Ha lefülelik Rózsa Sándort, akkor a pandúrok nyernek. Ha hárman maradnak a körben, akkor Rózsa Sándor nyert, hiszen már nem lesznek elegen a pandúrok, hogy elfogják. „

Bencsik Olga
Célcsoport: 14+