A játék neve, címe: Labdás fogó
A játék pedagógiai célja: Koncentráció, figyelem és reflex fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása arra, hogy futás közben figyeljenek egymásra
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Labda, jelzőmez
Az előkészítés feladatai: Tér kijelölése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Labda és jelzőmez kiosztása
A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek szívesen játszanak, ezért elég volt annyit mondani, hogy ma egy új fogójátékot fogunk játszani
A játék menete, játékszabályok:Kijelölöm a fogót, jelzőmezt kap, ő Hókuszpók. A társaknál – ők a Törpök – van egy labda. Ez a varázsgömb. Hókuszpók el kezdi kergetni azt, akinél a varázsgömb van, ugyanis mindenképp meg akarja azt szerezni magának. A labdát tartó azonban gyorsan átadja a labdát valakinek, mert a fogó csak a labdás pajtásait foghatja meg. A labdát földre dobni nem lehet, a többi játékos társ segítse a labdást! Akit megfognak, kiesik a játékból.
A játék lezárása: Akit nem fogtak meg, megtapsoljuk
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret annak,akit nem fogtak meg
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy a játék, akkor lehet 2 fogó – 2 labda
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a testi épségükre
Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a játék a gyerekeknek
A játékot lejegyezte: Dely Melinda