JÁTÉKRA FEL!

Mikló Renáta Barbara: Fészekfoglaló

A játék neve, címe: Fészekfoglaló

A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül játsszanak együtt. Figyelem fejlesztés, gyorsaság fejlesztés, együttműködési készség fejlesztése.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a futásnál és a fészkek elfoglalásánál is figyeljenek egymásra, különösképpen a kisebbekre.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Tornakarikák (1-gyel kevesebb, mint amennyi gyermek részt vesz a játékban) Kakukk jel (nyakba akasztható)

Technikai igény: nincs

Az előkészítés feladatai: A szertárból kikészítem a tornakarikákat, elhelyezem a terem közepén

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a madarakról (élőhelyükről, táplálkozásukról, szaporodásukról, szokásaikról stb.) beszélgetünk. (Tavasz- madarak témakör feldolgozása) Beszélgetünk a kakukkról is.

A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Ma egy fogójátékot fogunk játszani, aminek a neve: Fészekfogó.

A játék menete, játékszabályok:Látjátok a karikákat a földön, ezek a fészkek. Mindegyik fészekben egy kis madár lakik. Ti vagytok a kismadarak. Keressetek egy fészket, és álljatok bele. Mit vesztek észre? Egy valakinek nem jutott fészek. Ő lesz a kakukk. Emlékeztek arra, hogy milyen fészekben élnek? Az anyakakukk egy másik kismadár fészkébe rakja a tojást, a kakukk elfoglalja a másik madár helyét. Ezt fogjuk játszani. XY a kakukk, felteszem a kakukk képét a nyakadba. A kakukk el akarja valakinek foglalni a fészkét. Elkiáltja magát, kicsalogatja a madarakat a fészkükből: Kismadarak, ki a fészekből! A madarak kirepülnek, körbe futkosnak a fészkek körül. Madármama észreveszi a veszélyt (madármama én vagyok, a játékvezető), figyelmezteti őket: Vigyázz, jön a kakukk! Mindenkinek gyorsan bele kell állnia egy fészekbe. A kakukknak is el kell foglalnia egy fészket. Akinek nem jut hely, az lesz az új kakukk.

A játék lezárása: Kb. 6-7x eljátszuk. Figyelem a résztvevők visszajelzéseit.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret. Akik egyszer sem voltak kakukkok, ők voltak a legügyesebbek. Jutalmazzuk őket egy nap tapssal. Megbeszéljük, mi volt a legjobb a játékban.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több gyermek esetén két kakukk választása. Az anyamadár szerepét is egy ügyes gyermek játsza el.

A játékvezető speciális feladatai: Megértsék a résztvevők a szabályt Vigyázzanak egymás épségére

Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a gyerekeknek, a tervezettnél többször kellett eljátszani, mert kérték, igényelték.

A játékot lejegyezte: Mikló Renáta Barbara