JÁTÉKRA FEL!

Stark Helga: Éhes Madarak (Hungry Birds)

A játék neve, címe: Éhes Madarak (Hungry Birds)

A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, figyelem fejlesztő versenyjáték.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő hely biztosítása fontos, valamint a játékosok közötti távolság, hogy ne ütközzenek össze.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: 10 db. torna karika 10 db. színes szallag, 5 féle színben, minden színből 2db.

Az előkészítés feladatai: Szallagok, karikák előkészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel nemrég volt a Madarak és fák világnapja, ezért egy madaras játékot hoztam nektek. Ki milyen madarat ismer? Milyen madár szeretnél lenni a játékban?

A játék megnyitása, nyitánya: Ezek a madarak nagyon éhesek. De minden madár más fajta kukacot (hernyót) szeret. Mindeki kiválaszthatja milyen madár szeretne lenni, és melyik a kedvenc színe. (pl. piros, sárga, lila, zöld, narancssárga). Minden színt két-két játékos választhat.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok a madarak. A torna karikák a fészkek, a szallagok a kukacok (hernyók). A karikákat nagyobb körben a földre helyezzük, a gyerekek bele állnak egy-egy karika közepébe. A színes szallagokat egymás mellé a földre helyezzük középre. Amikor a játékvezető mond egy színt, az a két játékos szaladhat be a szallagokert, akik azt a színt választották (előre megbeszéljük velük, kié melyik szín). Amelyik játékos először felkapja, és visszatér a fészkébe, a kukacát pedig a feje fölé emeli, az a győztes.

A játék lezárása: Mikor már minden madár jóllakott, minden szín elfogyott, akkor van vége a játéknak. Eljátszhatjuk többször a játékot, később lehet nehezíteni azzal, hogy mindenféle színű szallagból csak egy van (nem kettő), így a két versenyző játékos közül csak a gyorsabb tudja felkapni a szallagot! Én lezárásnak madaras színezőt adtam a gyerekeknek, amit kiszínezhettek és megdícsértem őket, milyen ügyesek voltak mert betartották a játékszabályt és gyorsak is voltak!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem a gyerekeket, hogy tetszett-e a játék? Szeretnék e mégegyszer eljátszani. Megdícsérem aki betartotta a játékszabályt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék variálható a játékosok létszámával, az eszközök darabszámával. Az adott témához igazíthatjuk a kerettörténetet is. (pl. Mackók versenyezhetnek a mézes csuprokért, vagy kutyák a csontokért, stb.

A játékvezető speciális feladatai: A balesetmegelőzésre figyelni kell mindíg, és minden játékost meg kell dícsérni, még akkor is, ha nem ő volt a gyorsabb. Pl. hogy ügyesen megjegyezte melyik színnél kellett szaladnia, vagy betartotta a játékszabályt! Bíztatni kell azt a játékost is aki a lassabb volt, hogy majd a következő játékban ügyesebb lesz! Így minden gyermek élvezni fogja a játékot, nem lesz kudarc számukra, ha nem ők győznek.

A játékot lejegyezte: Stark Helga