A játék neve, címe: Mezei élet
A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet, hogy ne lökjék meg egymást. Kicsit álljanak egymástól távolabb.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Nem szükséges.
Technikai igény: Nem szükséges.
Az előkészítés feladatai: A létszámtól függően szükség lehet a székek elrakására, hogy egy csoportszobában tudjanak megfelelő méretű biztonságos kört kialakítani.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székeket maguk is odébb tudják vinni a csoportszoba túloldalára, ha szükséges. Tehát ez esetben bevonhatók.
A játék megnyitása, nyitánya: A keretmese bemutatása: Mindannyian egy mező lakói vagyunk. Boldogan élünk, sokat játszunk, de bizony óvatosnak kell lennünk, mert néha errefelé ólálkodik a róka.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak, oldalra fordulnak. A játékvezető bárhol állhat. Háromféle állat van ezen a mezőn. A nyúl, a pocok és a kisegér. Ők együtt játszanak a napsütésben. Sokat ugrándoznak, na de nem mindegy hogyan. A nyúl egyet ugrik előre. A pocok egyet ugrik hátra, a kisegér pedig megpördül.. A játékvezető mondja az állatokat. Pl: nyúl, nyúl, pocok. Először két állattal gyakoroljuk, majd bevezetjük a harmadikat, a kisegeret is. A játék közben egyszer csak megérkezik a róka. Mikor a játékvezető rókát mond, akkor mindenki leguggol, azaz gyorsan bemászik az üregbe a róka elöl.
A játék lezárása: Egyszerűen lezárhatjuk, hogy elfáradtak a mezei állatok. Szükségük van vízre, ételre, vagy gyümölcsre.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezhetjük, hogy érezték magukat, ki melyik állat szeretne lenni. Beszélgethetünk a mezei állatokról.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges játszani kiesésre, aki rosszul fordul, az megy ebédet főzni. A másik lehetőség lehet, hogy kijelölünk egy rókát, aki elkapja azt, aki elfelejtett leguggolni. Onnantól ő lesz a róka.
A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése. A harmadik állat későbbi bevezetése. Lehet gyorsítani a feladatokat. Ettől izgalmasabb lesz. Folyamatosan figyelni kell , hogy megtartják- e a kellő távolságot.
A játékot lejegyezte: Vassné Nagy Eszter