A játék neve, címe: „Megy a Maci vendégségbe ” és „Mi van a hútőben?”
A játék pedagógiai célja: -a pedagógiai cél egy adott anyagrész elmélyítése, összerendezése, az angol ,mint idegen nyelv használata, tanult szabályok logikus alkalmazása és szókincs elmélyítése -nevelés: a koncentráció fokozása, türelem tanítása, együttműködés és bizalom építés -szórakozás: egy a megszokottól eltérő forma a tanulásra, ami feszültségoldó
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Tágas , szellős tér kialakítása az első játékhoz, hogy a játékosok mozgása minél gördülékenyebb legyen. A második játékot ülő helyzetben játszotta a csoport, így lehetett elejét venni a csúszkálásnak és tudtuk megtartani a kör formát. Ez elengedhetetlen ebben a játékban, hiszen a játékosoknak egymást folyamatosan kell tudni észlelniük.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Kifejezetten a játékra készített FLASH kártyák, illetve egy plüss, ami könnyen fogható/elkapható.
Technikai igény: A „Mi van a hűtőben?” játékhoz két padra, a játékosok számának megfelelő mennyiségű székre volt szükség, illetve a „Megy a Maci vendégségbe” játékhoz csak székekre volt szükség.: játékosok + levezető.
Az előkészítés feladatai: A terem berendezése volt az elsődleges feladat,ez a játékosok bevonásával valósult meg. A második játékhoz már csak az előtte használt székeket kellet újrarendezni.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítési folyamatban már a játékosok is bevonódtak, ami kellőképpen felkeltette az érdeklődésüket. Természetszerűen tört elő a kíváncsiságuk, találgattak, mi fog történni, hiszen tanórán valósult meg a két rendhagyó gyakorlást segítő játék.
A játék megnyitása, nyitánya: A játéktér (két asztal +4-4- szék, két csapat) elfoglalását követően a gyerekek megtudták, milyen történetet „játszunk ” el a tananyagunk összefoglalása során. A „Mi van hűtőben,” játék története szerint vendégségre készülünk, és először ( az első játék során) a vendégváró vacsora alapanyagait kell beszereznünk. Ennek ráépülő folytatása a második játék, A „Megy a Maci vendégségbe”, (kör kialakítása) ahol a játékosok egy erre a játékra készített újabb FLASH kártyán egy vacsora étel nevét kapták. A plüss kézből-kézbe vándorlásával osztották meg saját menüjüket és memorizálták a többiekét.
A játék menete, játékszabályok:„Mi van hűtőben,”: A 30 korábban elkészített FLASH kártya került egymás után az asztal játékvezető felőli végére, és a csoportoknak a kártya -párok helyes/helytelen formájára kellet figyelnie.A helyes kombináció esetén a sor ban elől ülő játékos megszorítja a második kezét és így tovább. A cél minél gyorsabban elkapni az asztal végére tett plüssöt. Jó reakció esetén az első játékos a sor végére ül és a többiek eggyel elmozdulnak, ha helytelen akkor az utolsó játékos foglalja el az első pozíciót és a többiek hátrébb csúsznak. „Megy a Maci vendégségbe”: A kör kialakítása után , melyben a játékvezető is tag, egy -egy kártyát kapnak a játékosok, amin az első játék „alapanyagaiból főzött” vacsora ételek nevei szerepelnek. Bemelegítésképp mindenki hangosan megosztja , mivel „készült Macinak”, a szót gyorsan memorizálnia is kell. Három körös a játék, egyre nehezebb kihívással. Az első körben „megy a Maci” és aki elkapta, ki kell mondania a saját étele nevét Az első körben a plüss még minden elkapás után a vezetőhöz tér vissza, aki ugyanúgy memorizált egy ételt, tehát aktív résztvevője a játéknak. A második körben annak a szó-kifejezését kell megnevezni, akinek dobja a játékos a plüsst, a záró kör pedig a legnehezebb, azét, akitől kapta a plüsst.
A játék lezárása: Az első játék lezárása egyben bevezető a másodikba: A játékban átforgatott alapanyagok (zöldségek, gyümölcsök, ételek, italok ) összegyűjtése, bevásárlása után főzünk valami finomat a Macinak! A második játék végén pedig megszavazzuk, melyik ételt találják legizgalmasabbnak. Ezt a következő hagyományos keretek között zajló óra folyamatába be is építjük.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A Játékosok pontokban értékelték a két játékot , 1-5 -ig osztályozhatták azokat és és megszavazták, melyik játékot szeretnék a későbbiekben is játszani.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A két játék megvalósítható így tanórai keretben is, szókincsfejlesztésre, új szókincs tanulására és elmélyítésére, új nyelvtani fordulatok bemutatására, gyakorlására. Van helye egy osztálykiránduláson, nyári táborban kötött feladatok nélkül is. Szerintem nagyon rugalmas játékok.
A játékvezető speciális feladatai: Mivel mindkét játék szorosan kapcsolódott szaktárgyi tudashoz (angol nyelv tanulás) ,ezért figyelni kell , hogy a FLASH kártyák pontosak , jól olvashatóak legyenek, egyértelműek. Fontos az is, hogy aj átékos ne csak lássa, hallja is az azon szereplő információt. Korábbi tapasztalatom pedig, ha plüss is van a játékban, az legyen könnyen elkapható, kézbe simuló és legyen egy kis súlya.
Egyéb/megjegyzés: A játékok lebonyolításának napjára a csoport egyik tagja lebetegedett de fontos volt, hogy a játékososok párosan legyenek, Váratlan esemény, ami gyors megoldást kívánt, Egy másik osztályból, de ugyanazon korosztályból hívtunk játékost. A játék menetét ez nem befolyásolta, hamar beillszkedett, a többiek segítették a foglalkozás során. Még nagyobb hangsúlyt kapott így az együttműködés fontossága.
A játékot lejegyezte: Juhász Katalin