JÁTÉKRA FEL!

Kissné Fonalka Zsuzsanna: Találd ki Télapó!

  1. A játék neve, címe: Találd ki Télapó!
  2. A játék pedagógiai célja: A nem verbális kommunikáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kis zsák, Mikulás sapka, papír ,toll
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: 3 kis papírlapra fel kell írni a kommunikációs lehetőségeket . 1.-mutogatás, 2.- rajz, 3.- halandzsa nyelv
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A télapó kiválasztása és felöltöztetése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megérkezett hozzánk a Télapó, de valami átok miatt nem tudja kitalálni milyen ajándékot szeretnétek. De dolga végezetlen nem akar tovább menni, ezért az az ötlete támad, hogy mindenkinek ad lehetőséget, hogy valamilyen formában tudathassa vele. Vagy mutogatással, vagy rajzzal, vagy elmondhatja azt egy halandzsa nyelven is. De hogy melyik lehetőséggel élhetsz, azt a szerencsére bízza. A zsákjában 3 papírlap rejtőzik, és te csak az egyiket választhatod (húzhatod ki), majd elolvasása után vissza is kell tenned a zsákba és a szerint kell megpróbálnod cselekedni. Akinek nem sikerül megértetnie a télapóval magát, az sajnos majd ajándék nélkül marad. Viszont ha sikerül, akkor azt Hohohohóóó kiáltással jeleznie kell a Télapónak, aki örömében szintén elkiáltja majd magát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A már kiválasztott Télapó zsákjából a játékosok egyenként húzzák ki a kommunikáció lehetőségéről a papírlapot, majd elolvasása után vissza is teszik azt, hogy a következő játékos is ugyanezekkel a lehetőségekkel élhessen. Aki a MUTOGATÁS lehetőségét húzta, csak a mutogatás és az arcjáték lehetőségét használhatja némán. Aki a RAJZOLÁS lehetőségét, az rajzolhat. A HALANDZSÁZÓ értelmes szavakat nem mondhat, csak hangokat utánozhat és hanglejtéseket, hogy a kiválasztott (Télapó) kitalálhassa mire gondolt. / Ha nagyon nehéznek viszonyul a feladat, akkor Télapó kérhet segítséget a többi játékostól )
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha minden játékos megkapta a lehetőséget, hogy a Télapónak elárulja, mit szeretne ajándékba
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A télapó örömujjongásos hohohohóóója a jutalom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak a Télapó találhatja ki amit szeretnénk, lehet az varázsló, angyal, vagy akár a nyuszi is. Ha sokan játszák, akkor a Télapónak lehetnek segédei is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Különleges speciális feladatokat nem igényel
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kissné Fonalka Zsuzsanna