A játék neve, címe: 7 a nyerő
A játék pedagógiai célja: Számolási készség fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: a csengő lenyomásánál figyeljenek társaikra is
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Halli Galli kártya (vagy Uno kártyából is lehet kiszedni számokat) és csengő
Technikai igény: egy asztal és körülötte annyi szék, amennyi játékos van
Az előkészítés feladatai: asztal, székek elrendezése, csengő elhelyezése az asztalon, pakli megkeverése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek közös előkészítése, csoportalkotás
A játék megnyitása, nyitánya: Bolondos Manó elfelejtett számolni. Az volt a feladata, úgy adjon össze számokat, hogy 7 legyen az összeg. Mutassuk meg neki ezzel a játékkal, milyen lehetőségei vannak.
A játék menete, játékszabályok:A pakli megkeverése után osszunk mindenkinek egyenlő számú kártyát (ha marad, tegyük félre). Senki nem nézheti meg a kártyáit. Mindig egyszerre fordítja fel minden játékos a kártyáját, és ha 7 az összege a felfordított kártyáknak, akkor rácsap a csengőre. Az elején játszhatjuk úgy, hogy nem számítanak a formák (gyümölcsök), később nehezítésnek viszont jó lesz
A játék lezárása: Amíg elfogynak a kártyák a játékosoknál
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha valakinek sikerült elérni a hetet, kaphat piros pontot…
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más összeget is ki lehet kérni, pl.: 4,5,6,8,9,10. Vagy a színek is számítanak egy-egy játékban.
A játékvezető speciális feladatai: figyelni, az összegek jók-e, ki volt a gyorsabb
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Rozsits-Princzes Anita