A játék neve, címe: Rókavadászat
A játék pedagógiai célja: ismerkedés/ a csoporttagok neveinek memorizálása, energetizálás, ráhangolás, koncentráció és figyelem fejlesztése, reflex fejlesztése
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Játékosok figyelmének felhívása arra, hogy vigyázzanak egymásra és a futás irányára, hogy ne fussanak egymással szembe.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: róka figura (akkora, ami elfér egy kisgyerek kezében)
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: –
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Névtáblák készítése.
A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet meghallgatása, és bemutatkozás a játék előtt. Kerettörténet: Képzeljétek el, hogy ma nagy hangzavarra ébredtem az éjszaka közepén. Kellett pár perc, mire ráeszméltem, hogy a tyúkól felől érkezik a kétségbeesett kiabálás. Egy róka bemerészkedett a tyúkólba és ellopta a tojásokat. Ezért kiabáltak a tyúkanyók segítségért. Segítsetek nekem elkapni ezt a galád rókát!
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbe állnak. A játékvezető megmutatja a gyerekeknek a kis róka figurát. Minden játékosnak be kell csuknia a szemét, majd ki kell nyújtania a két kezét. A játékvezető valaki kezébe elrejti a figurát, majd megkéri a csoportot, hogy tegyék a hátuk mögé a kezüket. Csak ezután nyithatják ki a szemüket. A játékosok feladata, hogy megtalálják, kinek a kezében rejtőzik a róka. A játékvezető kezdi a kört és kiválaszt egy gyereket, akit a nevén szólít, majd megkérdezi tőle: Ádám, te voltál? Ha a kiválasztott gyerek kezében nincs semmi, akkor felteszi a kezét és a Nem én voltam! felkiáltással válaszol, majd megkérdez egy újabb játékost: Julcsi te voltál?. A kérdez-felelek akkor ér véget, amikor arra a résztvevőre esik a választás, amelyik kezében ott lapul a róka. Ekkor ő felkiált Én voltam!, és megkezdi a menekülést. A menekülő játékos célja az, hogy a kört egyszer menetirányban körbeszaladva visszaérjen a helyére anélkül, hogy a tőle balra álló játékos/a fogó elkapná.
A játék lezárása: Nincs külön lezárás. A játékélmény a cél. A játékvezető vet véget a játéknak, megköszönve a segítséget a rókavadászatban.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret. Szempontok: – fegyelmezett játék – a játék tempója – biztonságos játék
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A már összeszokott csoportoknál jó tulajdonságok gyűjtése, és név helyett azok használata. Nyelvórán például új szóanyag gyakorlásához mindenki kaphat/készíthet egy kitűzőt egy-egy választott szóval az új szóanyaghoz magának.
A játékvezető speciális feladatai: A játék fokozatos ismertetése. Gyerekek figyelmének felhívása arra, hogy próbáljanak meg mindig mást választani, hogy előbb-utóbb mindenkire sor kerülhessen.
A játékot lejegyezte: Horváthné Bakos Beáta