A játék neve, címe: Labdagyorsítás
A játék pedagógiai célja: Problémamegoldás, kreativitás
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: labda
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egyszerűen csak annyit kell mondanom: játszani fogunk és már egyből lelkesek.
A játék megnyitása, nyitánya: Találtam az udvaron egy tűzgolyót, amit el kell tüntetnünk. De csak akkor tudjuk, ha mindenki egyszer hozzáér a labdához és minél gyorsabban körbe adjuk.
A játék menete, játékszabályok:Játék célja: a gyerekek egy labdát minél rövidebb idő alatt úgy adjanak tovább egymásnak, hogy meghatározott sorrendben az összes gyerek beleér.
Sorrend kialakítása: köralakítás, majd a csoportvezető bemondja az egyik gyermek nevét, és odadobja a labdát. A tanulónak egy újabb társ nevét kell mondania, és dobnia a labdát (senki nem dobhatja a szomszédjának vagy annak, akinél már járt a labda). A labda így megy tovább, amíg mindenki sorra nem kerül. Már előtte megkérem őket, hogy jegyezzék meg, hogy kinek dobták a labdát és az első körben mondják is hangosan.
Ezután következett a labdagyorsítás: a feladat az, hogy az osztály a lehető legrövidebb idő alatt juttassa körbe a labdát a korábbi sorrendnek megfelelően. Abban a pillanatban kezdjük el mérni az időt, amikor én eldobtam a labdát, és akkor állítjuk le, ha a labda bejárt egy teljes kört és visszatért hozzá.( Ha a labda leesik a földre, akkor visszakerül a csoportvezetőhöz – azaz a kör elejére – az idő viszont ketyeg tovább- ezt, mi most nem alkalmaztuk, mert elsősök és nehézkesen ment a pontos dobás)
A játék lezárása: Miután találtak megoldást a labda gyorsabb körbeérésre a végén a tűzgolyó megsemmisült.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsértem őket milyen kreatívan gondolkodtak, több megoldást is találtak és az idő is egyre jobb lett. Utána pedig jöhetett a kötetlen játék az udvaron.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Úgy tűnt, az osztály elégedett volt az idejével, de bátorítottam őket, hogy ez mehet még gyorsabban is. Próbáljanak ötletelni és egy kis segítség bizony elkélt.
A játékvezető speciális feladatai: Próbáljanak pontosan célozni és ügyesen elkapni a labdát.
A játékot lejegyezte: Birkás Ilona