JÁTÉKRA FEL!

Zoltán Krisztina: 100 labda játék tovább gondolása „Labdaszerző”

  1. A játék neve, címe: 100 labda játék tovább gondolása "Labdaszerző"
  2. A játék pedagógiai célja: Ügyesség,reagálás,gyorsaság,téri tájékozódó képesség,figyelem,gondolkodás,láberő,kézügyesség,együttműködő képesség,tartásjavítás,erő,és állóképesség,csapatszellem fejlesztése.A játék öröme,a mozgásigény kielégítése is fontos pedagógiai célom volt.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabályok rögzítése.Nagy tér biztosítása a futáshoz.Foglakozás előtt portalanítás a torna teremben (dajka által)Ellenőriztem,hogy minden kisgyereknek be van e kötve a cipője,rendben van e a ruházata.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: személyenként 2 db.labda,zsámolyok
  12. Technikai igény: torna terem
  13. Az előkészítés feladatai: eszközök kiosztása,játéktér berendezése közösen a gyerekekkel.Szabályok ismertetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Testnevelés foglalkozás keretén belül történt a játék,a foglalkozás végén.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek tudták,hogy játék következik a foglalkozás végén.Kiosztottam a labdákat,és berendeztük a torna termet a játékhoz.Elmondtam a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: 3 gyermek egy zsámolyokkal elkerített zárt részben volt.A többiek 12 gyerek pedig velük szemben álltak egymás mellett egy vonalon.Minden gyermek egy-egy kezében egy -egy labda. A játékszabály a következő volt:Sípszóra a labdákat az elkerített részbe kellett bedobálni amilyen gyorsan csak tudják a kint lévő gyerekeknek,a zsámolyon belülieknek pedig kidobni kellett amilyen gyorsan csak tudják,folyamatosan a következő sípszóig,kb .2 percig.Aztán sípszónál mindenkinek meg kellett állnia,és tilos volt már eldobni,vagy megfogni egy labdát is.Közösen megszámoltuk először a zsámolyokon belüli labdákat,és ha szükséges volt,akkor a kint lévő labdákat is. Az a csapat győzött,ahol a kevesebb labda volt a végén.A játékot annyiszor játszottuk,hogy lehetőleg minden kisgyerek sorra kerüljön a zsámolyon belüli csapatba.
  18. A játék lezárása: Amikor már úgy láttam,hogy kellően elfáradtak,és mindenki sorra került a játékba,akkor az utolsó játék előtt közöltem a gyerekekkel,hogy következik az utolsó játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mint minden testnevelés foglalkozás után ,és persze a játék után is az értékelés következett.Meg dícsértem egyenként minden kisgyereket,és elmondtam személyre szólóan miért volt ügyes,szorgalmas,figyelmes…stb.Kiemeltem,hogy én annak örültem a legjobban,hogy a szabályokat betartották,és ezért nem történt baleset,és ezért tudtunk ilyen sokat,és jót játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot a 100 labda játékból találtam ki.Kevesebb labdával,hiszen óvodás korosztályról van szó.Először lehet 4-3-2 kisgyerekkel is játszani az elkerített részen belül.Attól függ,milyen ügyes csoportról,vagy osztályról van szó,és persze attól is függ,hogy hányan játsszák összesen a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az én feladatom volt a játékszabály helyes elmondása a gyermekek életkorát figyelembe véve.A játék eszközök kiosztása,a játéktér helyes,és biztonságos berendezése.vagyis a játék feltételeinek biztosítása.A játék levezetése,értékelése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nem akarták abba hagyni a játékot,pedig már folyt róluk a víz,nagyon kifutották magukat.Örömteli,és felszabadult 20 percet játszottunk,amelyet természetesen én is nagyon élveztem.Biztosan fogjuk még játszani ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zoltán Krisztina