JÁTÉKRA FEL!

Kovács Ágnes: Bummos számkirály

A játék neve, címe: Bummos számkirály

A játék pedagógiai célja: Meglévő tudás ismétlése, mélyítése

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék biztonságos, így előzetes biztonsági intézkedést nem igényel

Résztvevők száma: 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nincs

Technikai igény: Nincs

Az előkészítés feladatai: A tanterem elrendezése : az első padokat hátrébb húzzuk, hogy kényelmesen elférjünk egy nagy körben

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítségével az első padok hátrébb húzása

A játék megnyitása, nyitánya: A játékkal a szorzó-bennfoglaló táblákat gyakoroljuk. A gyerekekkel egy kört alakítunk ki, én a játék vezetője a körön belül helyezkedek el

A játék menete, játékszabályok:A gyerekek egy nagy körben állnak, én a játékvezető a kör közepén állok. Valakire rámutatok, miközben azt mondom, hogy BUMMM, amire a rámutatott gyereknek le kell guggolnia. A tőle jobbra és balra elhelyezkedő gyereknek mondok egy szorzást, vagy bennfoglalást. Aki hamarabb mondja a helyes megoldást, az továbbjut, aki lassabban, vagy rossz választ mond, az kiesik a játékból, és leguggol. A kiesett játékos guggolva marad a körben. A játékban maradt játékosoknak figyelniük kell arra, hogy a mellette jobbra, vagy balra állva maradt társa van már csak játékban. A játék addig tart, amíg egy játékos nem marad állva, ő lesz a számkirály.

A játék lezárása: Mindenki helyet foglal, a nyertes kint áll az osztállyal szemben. Mindenkit megdicsérek, hogy ügyesen számoltak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes játékos jutalma az osztálytól egy taps, melynek fajtáját Ő választhatja meg. Ez lehet : – tűzijáték taps (lentről felfelé tapsolunk, majd a két kezünk szétválik, tűzijáték-szerűen) – háromszög taps ( a háromszög három sarkában ütjük össze a tenyerünket) – négyzet taps ( a négyzet négy sarkában tapsolunk) – kör taps (tapsolás közben kört írunk le a levegőben)

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot más tanóra elején is lehet játszani a tananyaghoz kapcsolódóan. Pl. – Nyelvtan órán: – Mondj egy cselekvést kifejező igét! – Mondj egy gondolati dolgot! – Mondj egy melléknevet! – Mondj egy rokonértelmű szót a ……………-al! – Környezetismeret órán: – Mondj egy emlős állatot! – Mondj egy bolygót! – Mondj egy növényi részt!

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek kihangsúlyozza, hogy mindenkinek arra kell figyelni, hogy ha a leguggolt játékos mellett helyezkedik el, akkor kell neki minél gyorsabban rávágni a helyes választ. Egy idő után sokan fognak guggolni, így arra kell figyelni, hogy a leguggolt játékoshoz képest legközelebb állva maradt játékos játszik jobbról és balról is.

A játékot lejegyezte: Kovács Ágnes