JÁTÉKRA FEL!

Szikinger Etelka: Tigristámadás

A játék neve, címe: Tigristámadás

A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, gyorsaság, összedolgozás fejlesztése. A jobb és bal gyakorlása. A védelem erejének testi megélése, egységben az erő.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Játékosok figyelmét felhívni, hogy a Tigristámadás utasítás elhangzásakor figyeljenek egymásra, óvatosak legyenek! Rugdosni, lökdösődni tilos!

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: 1 db csillag , 1 vagy több darab tigris fejdísz, ragasztó, sok kis csillag, esetleg színes ceruza

Technikai igény: A játék nem igényel speciális technikai kelléket.

Az előkészítés feladatai: A helyszín elrendezése úgy, hogy körben állva biztonságosan tudjanak mozogni a játékosok. A fejdíszek bekészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevőkkel elkészíthetjük a csillag fejdíszt. Mindenki kap egy kis csillagot, amit felragaszthat a fejdíszre. Ez a kis csillag lehet színes vagy akár fehér, amit kiszínezhetnek a résztvevők. Így a sok kis csillagból lesz a nagy csillag.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt a játékvezető ismerteti a játékszabályt. Játékvezető kiválasztja a kiscsillagot és a támadó tigrist, majd felveszik a fejdíszeket.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak, a játékvezető és a kiválasztott tigris a körön kívül. A játékosok körben állnak, egymás kezét fogva, védőfalat alkotva a kezeikkel. A körön kívül lévő tigris célja, hogy átjusson –átmásszon a védelmen és elkapja a kör közepén álló csillagot. A falat alkotó játékosok feladata a védelem. Egymás kezét fogva, testi erejükkel, együtt mozgással, összezárással kell védelmezniük a csillagot. A tigris a körön kívül sétál, s amikor a játékvezető mondja, hogy TIGRISTÁMADÁS, akkor kell megpróbálkoznia a bejutással.

A játék lezárása: -Ha a tigris bejutott és elkapta a csillagot, akkor a játéknak vége. -Ha a kört alkotó játékosok több percen keresztül is sikeresen megvédték a csillagot, akkor a játékvezető új játékosokat választ ki.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicséri a játék végén a játékvezető, megköszöni a részvételt és megkérdezi, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak a játékból.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a résztvevők már ügyesen összezárnak s megvédik a kör közepén álló kiscsillagot a tigris támadásakor, akkor nehezíthetjük a játékot azzal, hogy több tigris is egyszerre támad. Így 1 tigris után 2 vagy akár 3 tigristámadást is indíthatunk.

A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is, az esetleges durva mozdulatok megelőzésére felhívni a figyelmet.

Egyéb/megjegyzés: Tapasztalatom alapján a résztvevők örömmel, nagy aktivitással és az új játék iránti izgatottsággal játszották ezt a játékot.

A játékot lejegyezte: Szikinger Etelka