JÁTÉKRA FEL!

Fehér Annamária: Fuss és Építs!

A játék neve, címe: Fuss és Építs!

A játék pedagógiai célja: Kreativitás, megfigyelőképesség fejlesztése. Sportszerűségre, egymás elfogadására nevelés.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: magas

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék megkezdése előtt tudatosítani a játékosokban az egymásra, és önmagukra való fokozott odafigyelést. Elkerülendő viselkedésmódok, helyzetek felsorolása közösen.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: színesrúd készlet, vagy fa építőkocka

Technikai igény: 2 felfordított zsámoly/ vagy hullahopp karika (amiben a kép és az építéshez szükséges eszközök lesznek). Szabadtéri helyszín esetén a tervrajzot akár az aszfaltra, vagy mágneses rajztáblára is rajzolhatjuk, tehetünk rá nehezéket, hogy ne fújja el a szél.

Az előkészítés feladatai: A színesrúd készlet/fa építőkockák előkészítése. A játéktér előkészítése. (az elkészítendő karakterek rajzainak, és az építőkockáknak az elhelyezése a játéktér távolabbi pontján)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy előző játék alkalmával önállóan terveztek a játékhoz új karaktereket.

A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese alkalmazása A MINECRAFT csapata bajban van. Eltulajdonították a legújabb karakterük tervrajzát. Bátor ügynököket keres, akik segítenek nekik. A feladatuk nagyon fontos, és veszélyes. Az ügynököknek 6 fős csapatokban (létszámtól függően változtatható) kell megközelíteniük a tolvajok titkos búvóhelyét. Egyszerre csak 1 ügynök tartózkodhat a búvóhelyen. Az ügynököknek oda kell lopakodniuk (futniuk), megnézi a tervrajzot, és elhozni egy építőelemet. Ezekből az elemekből a bázisotokon (ahonnan indultok) kell összerakni a képen szereplő figurát. A következő játékos csak akkor indulhat, ha ügynöktársa pacsit adott neki. A tervrajzot nem érinthetitek meg, nem hozhatjátok ki, mert ha elmozdítjátok vagy hozzáértek, megsemmisíti önmagát. A küldetésetek akkor lesz sikeres, ha el tudjátok készíteni a tervrajzon szereplő figura pontos mását. Induljon a játék! Mindent a szemnek, építőelemet a kéznek!-)

A játék menete, játékszabályok:A játékszabályok ismertetése: Egyszerre egy játékos futhat be a titkos búvóhelyre. A következő játékos csak akkor indulhat, ha a társa pacsit ad neki. Egyszerre csak egy építőelem hozható el a búvóhelyről. A tervrajzot megérinteni, kihozni nem lehet. Ha valaki elfárad, egy társa kiválthatja őt, és futhat helyette. Balesetvédelem Csapatok kialakítása. Próbajáték

A játék lezárása: A játék végeztével körbe ülünk, hogy a játékosok megoszthassák a játék során szerzett tapasztalataikat, érzéseiket.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogyan éreztétek magatokat a játék során? Mi volt a legnagyobb kihívás/nehézség ebben a játékban?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A. A játékosoknak meghatározott idő áll rendelkezésükre a feladat teljesítésére. B. Akadálypályán kell átjutniuk ahhoz, hogy a titkos búvóhelyre juthassanak.

A játékvezető speciális feladatai: Érdemes próbajátékkal kezdeni, hogy a szabályok mindenki számára érthetőek legyenek. Balesetvédelem. Fokozott figyelem irányuljon a játékosok testi biztonságára. A versenyhelyzet okozta fokozott érzelmi állapot mellett felhívni a játékosok figyelmét a sportszerűségre, a másik elfogadására.

A játékot lejegyezte: Fehér Annamária