A játék neve, címe: Karmester
A játék pedagógiai célja: A szolfézs órán megtanult ABC- s hangok elmélyítése.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Az előkészítés feladatai: Együtt átismételjük a megtanult hangokat.Először lassan,majd egy pár ismétlés után gyorsan.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: Miután átismételtük a hangokat,kiválasztjuk a karmestert. Együtt eldöntjük hogy ebben a játékban ki legyen a karmester.Ezután elmondom nekik ,hogy a karmester az utódját szeretné kiválasztani egy játékkal. Aki a leggyorsabban és legpontosabban tudja a választ az lesz az új karmester.
A játék menete, játékszabályok:Körben állunk,megfoghatjuk egymás kezét is és a kiválasztott karmester a kör közepén áll. A karmester feladata hogy gyors mozdulatokkal ,bármely irányban rámutasson a társaira. Akire rámutatott ,annak gondolkodás nélkül mondania kell az ABC -s hangok sorban következő hangját. Aki picit is gondolkodik,vagy elakad vagy nemtudja ,az kiesett és a körön kívül drukkolhat a még versenyben lévőknek.Addig játszuk,amíg egy nyertes marad.
A játék lezárása: A játék vége akkor van,ha egy gyerek maradt a karmesteren kívül. Ő lesz az új karmester. Ha van még idő,akkor a következő játékot az új karmester fogja vezetni. Most ő áll a kör közepén és ő mutat rá a társaira.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megünnepeljük az új karmestert.
A játékot lejegyezte: Ráti Bernadett