JÁTÉKRA FEL!

Bugáné Tischler Ágnes: Mesebeli kerekerdő

  1. A játék neve, címe: Mesebeli kerekerdő
  2. A játék pedagógiai célja: Játék öröme, figyelem fejlesztése, csapaterősítés,
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Különösebb biztonsági intézkedést nem
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Két tornapad egymással szemben.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tornapadok felállítása egymással szembe körülbelül 2-3 méterre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek készítik elő a padokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapatot alakítunk ki (osztályom esetében szerencsésebb a vegyes csapatokat alakítani), a csapatok elfoglalják a helyüket egymással szemben a padokon. A csapatok névadása (jelen esetben mivel a mesék birodalmában járunk két meseszereplő nevét választottuk, amelyeknek hasonlóan kezdődik a nevük) . A Hókuszpók csapat küzd meg a Hófehérkék csapatával
  17. A játék menete, játékszabályok: Miután megtörtént a névadás, a gyerekek már elfoglalták a helyüket a padokon ismertetem a játék menetét. Közlöm velük, hogy meseországban járunk és egy különös szinte hihetetlen mesét fognak hallani, amelyben minden megtörténhet. Mivel azonban a meseszereplők nagyon jól neveltek, ha találkoznak mindig köszöntik egymást, ezért ha meghallod a másik csapat nevét fel kell állnod és meg kell hajolnod így köszöntöd őket. Ha, elfelejtesz köszönni vagy rosszkor köszönsz kiesel a játékból, felállsz és a kijelölt helyre mész. Az a csapat, nyer, akik a többen maradnak mese végére.
  18. A játék lezárása: A játéknak vagy akkor van vége, ha az egyik csapat elfogy vagy lejár az idő.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mivel ezt a játékot mi testnevelés órák végén szoktuk játszani levezetésként, a győztes csapat jutalma piros pont.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 19. : Ha nagyobb tér áll rendelkezésünkre, akkor a játékot több mozgással is játszhatjuk. A két csapat feláll egymással szemben, a padot a két csapat közé tesszük és csapatok körülbelül a pad két oldalán 4-4 méterre állnak fel. Ha a saját csapat nevüket hallják, el kell szaladniuk a padig meg kell érinteniük a padot és vissza kell szaladniuk a helyükre. A másik csapatnak ugyan úgy köszönteni kell az ellenfelet meghajlással, aki téveszt a másik csapat tagja lesz. A játék akkor ér véget, ha az egyik csapat tagjai elfogynak vagy letelik a játékra szánt idő (3-4 perc).
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető feladata a mese kitalálása, hogy minél többször forduljon elő a két csapat neve illetve beleszőhetünk hasonlóan kezdődő meseszereplők neveit a megtévesztés végett. Fontos, hogy a mese legyen érdekes, fordulatos, hogy felkeltse és fenn is tartsa a gyerekek érdeklődését és figyelmét.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot azért találtam ki, mert kis iskola lévén nincs tornatermünk, a helyi művelődési házban tartjuk a tornaóráinkat, ahol csak egy osztály fér el. Ezért, ha dupla óra van, gyakran csak a folyosón tudunk tornázni, ahol kévés a hely. Játékra, levezetésként pedig szükség van, ez pedig egy kevés helyigényű, és viszonylag „csendes” játék, így nem zavarjuk a többi osztályt a tanulásban. Továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy a gyerekek nagyon szeretik a meséket. Milyen meséket szoktam mesélni? Egyszer volt, hol nem volt egy hatalmas kerek erdő ahol a mese hősök élnek. Kik élnek itt? Óriások, törpék, boszorkányok és tündérek. Itt él Hófehérke a hét törpével, de itt él Holle anyó is. Az erdőben sétálva találkozhatsz a gonosz Hókuszpókkal is. Ki is Hókuszpók, egy gonosz varázsló, aki állandóan a kis kék törpöket üldözi. Egyszer aztán Hókuszpók találkozott Hófehérke hét törpéjével. Nagyon elcsodálkozott miért lettek fehérek a törpök. A törpék is megijedtek a gonosz Hókuszpóktól, hiszen ők a jóságos Hófehérkét várták. Hófehérke eközben kereste elveszett törpéit. Találkozott Hoooolle anyóval őt kérdezte meg nem látta-e a törpéket. Holle anyó nem tudott segíteni Hófehérkének. Elküldte őt Hamupipőkéhez, hátha ő tud segíteni. Eközben Hókuszpók csak törte-törte a fejét, mi történt a törpökkel. Azonban Hókuszpók nem volt valami okos így nem jött rá, ők nem azok, akiket keres. ……………….(Ehhez hasonlókat találok ki, a gyerekek élvezik, és ez a lényeg, ha a mese egy kicsit abszurd is.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bugáné Tischler Ágnes