JÁTÉKRA FEL!

Pintér Judit: „Plüss adogató”

  1. A játék neve, címe: „Plüss adogató”
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemkoncentráció f ejlesztése, beszédfejlesztés(r-hang gyakorlása), irányok tudatosítása(jobb, bal, elé, mögé, alá, fölé). A gyerekek vezeték és keresztnevének gyakorlása.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor és a játék (játékok átadásakor)ügyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 2 plüss játék
  12. Technikai igény: Nincs, csak székek a résztvevő gyermekek számára.
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba rendezése (építőjátékok, autók, egyéb kellékek elpakolása), székek előkészítése.A szőnyegen a gyerekekkel közösen rakjuk körbe a székeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Dallal hívom a gyermekeket a játékba.Érdeklődés felkeltése: „Ki játszik ilyet, majd megmondom milyet!”
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek leülnek a székekre.Találós kérdést teszek fel avval kapcsolatosan, hogy mit hoztam nekik. Találjátok ki, hogy mivel fogunk játszani ma!Ez az állat erdőben él, 4 lába van, barna a szőre, téli álmot alszik, nagyon szereti a mézet.A gyerekek kitalálják, hogy ő a medve.Bemutatom a macinkat, akit Brúnó Bruminak hívnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmesélem a gyerekeknek, hogy ez a maci még nem indult el a barlangjába téli álmot aludni, és még keresi, hogy hol lehetne a legjobb helye.A játék szövege a következő:Brúnó Brumi szeret nálam lenni, de jobb szeret a Kiss Virágnál lenni.Akinek mondjuk a nevét, a gyermekek annak adják át a plüss játékot.Mikor körbe értünk, és volt már mindenkinél a maci, akkor változtatok a játékszabályon.-Add a tőled jobbra vagy balra ülő társadnak Brúnó Brumit, és mondják a kísérő szöveget(Brúnó Brumi szeret nálam lenni, de jobban szeret a …..-nál lenni) -Brúnó Brumi szeret nálam lenni, de jobb szeret annál a kislánynál lenni,akinek barna hosszú a haja, kék a szeme, piros a szoknyája.(a gyerekek külső tulajdonságaik alapján ismerjenek magukra). Mikor már jól megy a játék a csoportnak, akkor még egy plüss maci bevonásával nehezítem a gyermekek feladatát.A játékok átadása ilyenkor már Brúnó Brumival, és Brumi Bercivel folytatódik.
  18. A játék lezárása: A játékot a gyermekek igényeihez mérten játszuk. Törekszem arra, hogy a plüssök mindenkihez kerüljenek.Ha igénylik, ismétlem velük a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a csoportból aktívan résztvevő gyermekeket megdícsérem, részvételüket megköszönöm.Akik szeretnének még a mackókkal tovább játszani, azok megkaphatják .
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Beszédfejlesztés során mondom, hogy Brúnó Brumi szeret nálam lenni, de jobban szeret a O.Á.E.I-nél lenni."Robotnyelven" nagyon szeretnek beszélni, és így kitalálni a társaik nevét.Ez az óvodában inkább a nagyobbaknak való feladat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat röviden, érthetően ismertetem a gyerekekkel, fokozatosan nehezítem a játékot.Egyszerre csak egy utasítást adok.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoportom nagyon megkedvelte ezt a játékot, kezdetben kettő macival kicsit nehezebben ment nekik.Az eredeti játék neve „plüssdobáló” volt, ez a balesetek elkerülése végett a csoportomban a „plüss adogató” nevet kapta.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Pintér Judit