JÁTÉKRA FEL!

Dankóné Kovács Ildikó

„Körben elhelyezkednek törökülésben a szorgos méhecskék, akik a méhkirálynőnek gyűjtik a mézet. Piros és egy db sárga kártyalappal kiválasztom a méhkirálynőt . Mindenkivel húz egy lapot és akinél az egy db. sárga lap van az a kacsintó, azaz a méhkirálynő. Ezt azonban csak mi ketten tudjuk, a többi résztvevő nincs tisztában azzal, hogy kinek a tekintetét kell figyelni, így mindenkit folyamatosan szemmel kell tartani. Akire a kacsintó rákacsint az a körön kívül helyezkedik el, ő már biztosan gyűjtheti a méhkirálynőnek a mézet. Amennyiben a körben maradó méhek közül valaki észreveszi, hogy ki a királynő, kézfelemeléssel jelzi, de a személyét nem fedheti fel. Amennyiben már három méhecske keze van a magasban, egyszerre rámutathatnak arra a személyre, aki szerintük a kacsintó, vagyis a méhkirálynő. Ha jól mutatnak rá az adott személyre kiesik a királynő. Azonban akkor is kiesik az egyik méhecske, ha nem ő a királynő, de mindhárman rámutattak .Innentől kezdve ő is kezdheti gyűjteni a mézet. Amennyiben nem ugyanarra a személyre mutatnak, tehát nem egyezik a véleményük a méhkirálynő személyét illetően, mindhárom gyanakvó méhecske körön kívül áll és kezdheti gyűjteni a mézet királynőjüknek. Ebben az esetben folytatódik tovább a játék mindaddig, amíg összesen 3 játékos marad a körben, ugyanis ekkor már 3 gyanakvó méhecskénk nem lehet. Kezdődhet az új játék.”

Dankóné Kovács Ildikó
Célcsoport: 5-9