A játék neve, címe: Sivatagi varázsló
A játék pedagógiai célja: Elősegítse a csoporttagok ismerkedését a lehetséges állításokkal, fejlessze a döntéshozatalt, figyelmet, együttműködést
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelek arra, hogy elkerüljem az összeütközést a játékosok között, ezért a székeket távolabbra rakom egymástól. Felhívom a figyelmet arra, hogy szaladás közben figyeljenek a másikra.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: varázslósapka
Technikai igény: A játékosok számánál egyel kevesebb szék.
Az előkészítés feladatai: Rendezzük be a helyszínt, hogy körbe ülve biztonságos teret biztosítsunk a játékhoz.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy ábrázoló foglalkozáson a résztvevők készíthetnek varázslósapkát, amit különböző díszítéssel csinálunk meg együtt.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt elmondok egy kerettörténetet, majd elmondom a játékszabályt. Eggyel kevesebb széket teszek körbe. Mivel óvodásokkal játszom, ezért először én leszek a varázsló, bemutatom a játékot, hogy megértsék. Az első 2 varázslónak segítek még a tulajdonságok meghatározásában gyakorlásként.
A játék menete, játékszabályok:A körön kívül állok, ahonnan mindenkit jól beláthatok. Elmondom a kerettörténetet. Kerettörténet: Van egy nagy sivatag. A sivatagban tevék mennek gyerekekkel a hátukon, de nagyon nehéz dolguk van, mert egy varázsló, aki elzártan él a sivatagban varázsigét mond, és ezzel nagy szelet idéz elő. Így próbál kiszökni és az egyik teve hátára felpattani. A játékosok körbe ülnek székeken. Egy játékos a kör közepén áll. Ő széket akar szerezni magának. Azt mondja: Forgószél fúj arra…itt egy olyan tulajdonságot mondd, ami több gyerekre igaz. Pl.: akinek van copfja. Akire igaz az állítás, feláll, elhagyja székét és megpróbál egy másik székhez szaladni és arra ráülni. Akinek nem jut szék ő lesz a következő varázsló középen.
A játék lezárása: A játék élményéért játszunk. A gyermekek visszajelzéseit figyelembe véve én vetek véget.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyermekeket, megköszönöm a részvételüket, megkérdezem, hogy mennyire tetszett nekik a játék és, hogy máskor is szeretnének-e ilyet játszani.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a gyermekek már ismerik ezt a játékot, játszhatjuk úgy is, hogy nem egy jellemet mondanak, hanem megbeszéljük játék elött, hogy ki milyen virág szeretne lenni. 4 féle virágból lehet választani. Ebben az estben a varázsló a virág nevét mondja ki. Esetleg egy előtte lévő foglalkozáson feltűzhetjük a pólójukra az adott virág képét.
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni és begyakoroltatni. Először csak úgy kipróbálni a játékot, hogy én vagyok a varázsló. Mivel kicsikkel játszottam óvónőként fontos, hogy először bemutassam a játékot. Mikor már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni azt, hogy a gyermekek közül választok varázslót és így tovább. Minél jobban megy a játék, annál jobban élvezetes lesz. Folyamatosan figyelek a gyermekek fizikai és lelki biztonságára is!
Egyéb/megjegyzés: Most vezettem le először ezt a játékot, de biztos, hogy többször is játszani fogjuk. Az eddigi tapasztalatom szerint a gyermekek szeretik ezt a játékot és kérték, hogy máskor is játsszuk el.
A játékot lejegyezte: Vastaghné Benedek Edina