JÁTÉKRA FEL!

Pongrácz Józsefné: UTCAFOGÓ

  1. A játék neve, címe: UTCAFOGÓ
  2. A játék pedagógiai célja: Olyan fogójáték, amelyben azok is eredményesen szerepelhetnek, akik nem olyan jó futok, nem annyira ügyesek. Mindenkinek van feladata.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Sima terep választása a baleseti lehetőségek elkerülésére.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játékszabály ismertetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egyszerre az egész osztály.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Térképészet – ismerjük meg településünk utcáit! Hogy nevezik az utcákat, ahol élünk? Melyik van vele közvetlenül párhuzamosan, melyik van rá merőlegesen? Ezekben az ucákban fogócskázunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: 2 diák kivételével a tanulók négy-ötsoros vonalban kézfogással felsorakoznak (létszámtól függően) , utcákat alkotva. Sípjelre a gyerekek negyedfordulatot tesznek balra, kézfogással ismét utcákat alkotnak, csak az utcák iránya így megváltozik. A szabadon maradt egyik tanuló a fogó, a másik a menekülő. Jelre a fogó üldözni kezdi a menekülőt, csak az utcákban mozoghatnak. A negyedfordulatos változtatásoknál a a fogónak és a menekülőnek is követnie kell az utca irányának megváltozását. Fél percig tart egy játékmenet, ami alatt, ha a fogónak sikerült megérintenie a menekülőt, ő nyert, ha nem, akkor a menekülő a győztes. A következő játékmenetben az új fogó és menekülő helyére beállnak. Játékszabályok: -Kézfogás derékmagasságban legyen! -A fogó a menekülőt csak az utcában foghatja meg! -A kézfogás alatt átbújni vagy átnyúlni nem szabad!
  18. A játék lezárása: Játékmenetenként megnevezni a győztest, a végén mindenki munkáját értékelni (gyors irányváltoztatása, stabil kézfogás stb)!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ki, melyik szerepben érezte jobban magát?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha kis létszám van jelen, akkor szerepcserével is játszhatják.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megfelelő időben jelezze az irányváltoztatásokat!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pongrácz Józsefné