A játék neve, címe: Szabadulj a tárgyaktól!
A játék pedagógiai célja: Az egymás közötti kapcsolatok elősegítése, egymásra való odafigyelés, a szociális érzékenység kialakítása, fejlődjön az empátiás készségük, a felmerülő konfliktushelyzeteket próbálják megoldani maguk között, fejlődjön a kudarctűrő képességük.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú terület kialakítása, asztalok székek elpakolása, ha teremben játsszuk a játékot!
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Zenelejátszó, kisebb tárgyak (például: papír- vagy műanyagvirág, kicsi labda, kocka, csipesz, bármi amit a gyerekek meg tudnak fogni stb.)
Technikai igény: Zene lejátszására alkalmas eszköz
Az előkészítés feladatai: A játéktér megfelelő nagyságának kialakítása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítség a teremrendezésben
A játék megnyitása, nyitánya: Játékba hívogató zene indítása (Belvárosi Betyárok: Jönnek mennek az évszakok), kör kialakítása. Jelen esetben a labda a nyarat jelképezi, mert sokat labdázunk ilyenkor, a kocka a telet, mert olyan hideg van, hogy jégkockává válunk, a csipesz az őszt, mert csipegjük a gyümölcsöket a fáról, a virág a tavaszt, mert éled a természet.
A játék menete, játékszabályok: A seprűtáncnak egy másik verziója ez a játék. Itt nem magunk előtt adogatjuk a tárgyat vagy tárgyakat, hanem a test mögött. A gyerekek körben állnak, a hátuk mögött adogatnak egymásnak egy kisebb tárgyat, amíg a zene szól. Amikor a játékvezető megállítja a zenét, akinél éppen a tárgy van, az kiesik a játékból.
A játék lezárása: Aki a legvégén bent marad az lesz a győztes.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki a legvégén bent marad az lesz a győztes. Megdicsérni azokat akik becsületesen kiálltak a körből, amikor náluk volt a tárgy.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet nehezíteni azzal, hogy egyszerre több tárgy is megy körbe. Másik variáció, tapsra irányt változtatnak a adogatásnál. Például az óramutató járásával ellentétes irányba adogatják tovább.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy ki esik ki a játékból. Ne legyen vita, hogy kinél volt a tárgy, amikor a zene megállt.
A játékot lejegyezte: Békési Rolandné