JÁTÉKRA FEL!

Kucsera Beáta Lívia: Ki van a sátor alatt?

  1. A játék neve, címe: Ki van a sátor alatt?
  2. A játék pedagógiai célja: Társas kapcsolatok erősítése: társak felismerése hangjuk alapján. Figyelem, koncentrációkészség, fantázia fejlesztése. Nyelvi kifejezőkészség, verbális kommunikáció fejlesztése. Nagy mozgások, mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: párnák, cicafejdísz, takaró, zálog
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Az eszközöket a szőnyegre készítem.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Figyelem felkeltés a játék eszközeivel, meghívás a játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki bemutatkozik, majd ismert mondókával kiválasztjuk az első cicát és fejére tesszük a fejdíszt..
  17. A játék menete, játékszabályok: Az első cica tud varázsolni és elvarázsolja a gyerekeket meseszereplőkké, majd kimegy az ajtó mellé. Pléddel letakarok egy gyereket. Akkor jöhet be, ha hallja: – Jöhet a cica, megsült a hurka. Közös ének: Komámasszony sátora, ladiladilom, sárga liliom Vajon ki van alatta, ladiladilom, sárga liliom Hangos kiáltás: -Jöhet a cica …. Cica: – Ki van a sátor alatt? Válasz a sátor alól: – Egy meseszereplő pl. hétfejű sárkány, gonosz farkas, világszép hercegkisasszony, stb. (önálló ötletek alapján) Ha nem találja ki a cica akkor, zálogot ad (cipő, hajcsat, stb.) Nehezítés: – Változtasd el a hangodat, hogy nehezebb legyen felismerni!
  18. A játék lezárása: Ha már mindenki szerepelt, aki akart letakarom a zálogokat. – Mit érdemel az, akinek a záloga a kezemben van? Gyerekek ötletei alapján, mozgásos feladatokkal lehet kiváltani a zálogokat, például. bukfenc, békaügetés, egy lábon egyensúlyozás, stb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akkor jó a játék, ha a gyerekek élvezik, felszabadultak, vidámak, használják saját ötleteiket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: nincs
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kucsera Beáta Lívia