JÁTÉKRA FEL!

Pákozdi Mariann: Postás Hatos dobás

A játék neve, címe: Postás Hatos dobás

A játék pedagógiai célja: Felfrissítés, szórakoztatás, együttműködésre sarkallás

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonságot is figyelembe véve esett a választásom a két játékra, illetve a csoport életkorát figyelembevéve (egyaránt van fiatalabb, idősebb) Figyelnem kellett arra, hogy a Hatos dobós játéknál összébb kellett ültetnem egy asztalhoz a résztvevőket, figyelmeztetni, hogy miként érdemes az asztalhoz ülni, óvodai csopoortszobáról lévén szó (pici asztal, pici szék).

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Dobókockák, lapok, íróeszköz, plüss, kártyalap, melynek egyik oldala piros, a másik zöld.

Technikai igény: Asztalok, székek

Az előkészítés feladatai: Egy kis tereprendezés volt, az egyik asztalt kivontuk.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Motivációra jelen esetben nem volt szükség.

A játék megnyitása, nyitánya: Játszani fogunk! Amihez csak ti kelletek. Postás játék. A kommunikáció áramlásának helyes menete, üteme. Tehát ha azt mondja a vezető, hogy itt ez az információ, mindenkihez jusson el a lehető leghamarabb. Jelen esetben a kézszorítás az üzenet, a feladat a plüss megszerzése, vagyis a munka levégzése.

A játék menete, játékszabályok:Tilos lesni a többi résztvevőnek.

A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha az egyik csapat tagjai visszatértek eredeti helyükre.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagy gratuláció a nyertes csapatnak. Igazi csapat munka (észlelés, továbbadás, feladat elvégzése) Gyorsaságon alapuló. A játék élményének elmondása. Milyen érzés volt előre ülni, illetve vissza?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Figura vetítése a falra, vagy csak kép állatokról, vagy szomorú vidám smile alkalmazása. Jobb kéz, bal kéz emelése

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a szabályok betartására, és dicsérni, bátorítani.

Egyéb/megjegyzés: Az enyém kicsit másabb lett: Tervezés

Célcsoport felmérése: Létszám 10 fő Kor 23-60 év Nemek aránya Nők Célok Munkatársak, hosszabb ideje együtt dolgoznak Időtartam Gyakorlatilag életük jó részét együtt töltik Motiváció Önkéntes a részvétel Közös tapasztalatok Kollégák, jól ismerik egymást Fejlődési szint Kifejezetten produktív időszak Problémák Nem ismert Összetétel Gyermekszemléletű Szociális kapcsolatok Intézményvezető, Óvónők, Dajkák (Főnök/Beosztott, alá,-fölérendeltség) Hátrány Néhányan rossz látás, és nehézkés, korlátozott mozgás Egyéb megjegyzés

Pedagógiai célok: Felfrissítés, Szórakoztatás, Együttműködésre sarkallás, Verseny/győzelem rajtunk kívülálló okoktól Játék fejlesztése: Két játékot játszunk egyik a Postás a másik a Hatos dobás Ez a játék nem került átalakításra, mert új volt az én számomra is, és a csoport tagjai sem ismerték eddig, így soha nem is játszották. A foglalkozás körülményei: A helyszín egy óvodai csoportszoba, melyben éppen a tavaszi értekezlet került megrendezésre. Szinte biztos voltam benne, hogy mindenki rajongani fog egy játékért. Az értekezlet lezárásaként, illetve a további munka folytatása előtti időbe illesztettem be. Biztonságot is figyelembe véve esett a választásom a két játékra, illetve a csoport életkorát figyelembevéve (egyaránt van fiatalabb, idősebb) Figyelnem kellett arra, hogy a Hatos dobós játéknál összébb kellett ültetnem egy asztalhoz a résztvevőket, figyelmeztetni, hogy miként érdemes az asztalhoz ülni, óvodai csopoortszobáról lévén szó (pici asztal, pici szék). Szervezés A helyszín adott volt, illetve a résztvevők is jelen voltak, így ezek a feltételek adottak voltak Beszereztem két dobókockát, illetve egy kártyát, aminek egyik oldala zöld, a másik oldala piros, papírok, illetve ceruza. Az eszközök rendelkezésre álltak a helyszínen. Asztal, és annyi szék, ahányan részt vettek a játékban. A helyszínt egy alkalomra kellett kicsit átrendezni. Két asztal volt egymáshoz tolva, hogy mindenki jól elférjen. Ez az elrendezés a Postás játékhoz megfelelő is volt, a Hatos dobáshoz viszont összébb kellett ülni. Ebben kértem a résztvevőket, hogy segítsenek kiktatni a hátsó asztalt.

A játék levezetése Ráhangoláshoz röviden beszéltem a „Játékra fel” c. tréningről. Számukra hoztam egy játékot, melyen részt vehet, aki szeretne, de semmiképpen nem kötelező. (mert ugye egy pedagógus tudja, hogy a játék önkéntességen, örömön alapuló akár spontán, akár irányított tevékenység) A csoport alakítását nagyon egyszerűen oldottam meg, két csapatra osztottam őket. Mindegyikben volt óvónő és dajka is egyaránt. nem személyenként válogattam össze őket, hanem az asztal egyik oldalán és másik oldalán ülők szerint. A játék előtt ismertettem a játékot, a hozzákapcsolódó szabályokat. Illetve egy próbajátékot is játszottunk. Ki osztottam a hozzá szükséges eszközöket (Hatos dobás-papír) És!!kezdődött a játék! Záró szakasz Gratuláltam a nyerteseknek minden játék után. A játék végén az eszközök minden esetben visszavándoroltak hozzám. Közben mindenki elmondta, hogy mennyire jól érezték magukat, vagy hogy ezt otthon is ki fogják próbálni. Köszönték, és őszintén örültek, hogy részt vehettek a játékokon. Igazán önfeledt játék volt, és a célját is elérte: elkészült a vizsgaanyagom, és mindenki felébredt az unalmas értekezlet első része után. Köszönjük szépen

A játékot lejegyezte: Pákozdi Mariann