JÁTÉKRA FEL!

Urbán Katalin: Stratégia és taktika csatája

  1. A játék neve, címe: Stratégia és taktika csatája
  2. A játék pedagógiai célja: A játék során fejlődik figyelemkoncentráció, a helyzet felismerési-, és döntési képesség, a gyors gondolkodás, a találékonyság, a kreatív, problémamegoldó képesség.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 9 db karika 4 db sárga póló 4 db piros póló
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2016. 11.24. A piros és a sárga sereg háborúban áll egymással és szeretnék egymás várát bevenni. Feladatotok, hogy a seregeket segítsétek a támadásban, de közben az ellenfél támadását verjétek vissza, öt csatán keresztül.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Az általam megjelölt két vezér választja ki egymás csapatát, majd jelzésre kezdődik a verseny. 2.Egyenes futással az első pólókat elhelyezni egy tetszőleges karikába 3. Ha a karika szélére dobod, érvénytelen, meg kell igazítanod, bár azzal időt veszítesz, de lehet, hogy az utánad következő behozza. 4.Visszaszaladás 5.Bal kéz ráütés a váltás. 6. A következő versenytárs felveszi a következő pólót. 7.Elhelyezi a következő – csapatának legjobb elhelyezkedésének megfelelően – a pólót. (Szabály: nyugodtam megállhatsz egy pillanatra, hogy felmérd, csapatod helyzetét és az ellenfeled lehetőségeit.) Távolról is kövesd figyelemmel az állást. 8. Visszafutás. 9.Kézráütés a váltás. 10. A következő csapattárs befejezheti és győzelemre viheti seregét, ha a harmadik pólót jó helyre rakja. Ha nem, a következő csapattárs viheti győzelemre a csapatot.
  18. A játék lezárása: A sárgák nyerték a csatát, de a háború, a küzdelem még négy fordulón keresztülfolytatódik, lehetőséget adva az újabb győzelemre, vagy új győzelmi esélyekre. Az ötödik forduló után a győztes adott pontszámok mutatják meg az igazi végeredményt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Lepacsizták a seregek a játék végét. A játék legfontosabb tanulsága, hogy meg kell állni egy pillanatra és fel kell mérni az esélyeket, hogy hová lehet a legjobb stratégia szerint rakni. A gyorsaság és a gyors helyzetfelismerés is fontos a győzelemhez.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Négy csapattal fogom legközelebb játszani. Így kieséses alapon csata indulhat az első és utána a második helyért.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A vesztes csapat ne egy ember hibájára fókuszáljon, hanem a felmerülő hibák megoldásait próbálják meg megtalálni.(egyéni erősségek – gyengeségeknek megfelelően beállítani a kezdő csapattagok sorrendjét.)
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.facebook.com/katalin.urban.90
  24. A Játékot lejegyezte: Urbán Katalin