A játék neve, címe: Nyusziöltöztetés
A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése. Egészséges versenyszellem alakítása. Ellenőrzési képesség fejlesztése. Szabálytudat alakítása.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása arra, hogy a játék során helyet nem csak helyzetet (ülő, álló) lehet változtatni
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: gyermekenként: WC papír guriga, gyermekek által készített kártyák, mintákkal ellátott papírgyűrűk 1 db nyuszifej
Technikai igény: egy asztal, körülötte szék minden résztvevőnek
Az előkészítés feladatai: Asztal, székek elrendezése, játékeszközök kihelyezése az asztalra.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőzően – megelőző foglalkozás kereteiben – a gyerekek elkészítik saját kártyáikat illetve a mintával ellátott papírgyűrűket. Ez a tevékenység plusz idői igényel.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékeszközök közös elkészítése során már fokozatosan felkészítem a gyerekeket a játékra. Ismertetem az egyes játékelemek felhasználásának módját, lehetőségét.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok az asztal körül ülnek. mindenki előtt egy wc-guriga, az elkészített különböző mintájú papírgyűrűk és a feladatkártyák. Az asztal közepén 1 db nyuszifej. 1. Mindenki kiválaszt magának egy db feladatkártyát. 2. A kártyának megfelelő sorrendben a wc-gurigára felhelyezik a mintás papírgyűrűket. 3. Az utolsó gyűrű felhelyezése után, a leggyorsabb gyermek felteszi a nyuszifejet a felöltöztetett nyuszitestre. 4. Mindenki leellenőrzi a saját vagy a társa játékát/előzetes megegyezés szerint. 5. A nyertes apró tojást kap jutalmul. 6. A játék végén mindenki megszámolja az összegyűjtött tojásokat.
A játék lezárása: A játék időtartama a gyermekek aktivitásától, érdeklődésétől függ. A tojások megszámlálása után a rangsor felállítása.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Elért helyezéstől függetlenül dicséret alkalmazása. Lehetséges későbbi felhasználás megemlítése. Smile – fejekkel visszajelzés a játékélményről.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék későbbi felhasználásának lehetősége kapcsolódhat más ünnepkörökhöz, alkalmakhoz a nyuszifej változtatásával (pl: Mikulás, advent. angyal, víz világnapja: hal…)
A játékvezető speciális feladatai: A játékeszközök elkészítése közben már fokozatosan ismertetem a szabályokat.
A játékot lejegyezte: Gáspár Andrea