JÁTÉKRA FEL!

Péter Gabriella : Csapatépítő játék

A játék neve, címe: Csapatépítő játék

A játék pedagógiai célja: Figyelem, türelem, önfegyelem, kitartás fejlesztése, és később csoporthoz kapcsolódó gyermek számára társak megismerésére jó lehetőség.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet a lepel biztonságos átlépésere a baleset elkerülése érdekében.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Lepel a játéktér elválasztásához.

Az előkészítés feladatai: Elegendő helyet biztosítani, és egy megfelelő méretű textilt a szeparációhoz.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín kialakítása már motiváló hatású.

A játék megnyitása, nyitánya: Mivel húsvét környékén járunk,a kerettörténet is ehhez kapcsolódó. A kis nyuszik kevesen vannak a tojások gyerekekhez juttatásához, így próbálják gyarapítani létszámukat. Ha nagyon gyorsak tudják bővíteni csapatukat.

A játék menete, játékszabályok:A két csapatba rendezett nyuszik a mező két oldalán ülnek, és akire rámutatok nyuszi ugrásban a lepelhez ugrik. Amikor meglátja egymást a két nyúl meg kell mondani a vele szemben álló nevét. A gyorsabb nyuszi nyer, a másik pedig átáll az ő csapatához. Vagyis átugrál… nyuszi ugrásban.

A játék lezárása: A játékban az a legjobb, hogy nincs vesztes csapat,mert a végén mindenki egy csoportban lesz Akkor van vége ha az egyik oldalon egy gyermek maradt, ő lesz a nyuszi csapat vezetője.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem a játék végén: szeretnének – e holnap is ilyen játékot játszani. Jutalmul minden résztvevő gyümölcsöt kap a munkáért.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az állatfaj tetszés és aktuális ünnep,jeles nap szerint változtatható.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelnie kell ki kezdi el hamarabb a nevet kimondani,hogy egyértelműen eldönthető legyen a győztes.

A játékot lejegyezte: Péter Gabriella