JÁTÉKRA FEL!

Végh Zsolt: A Varázstoll

A játék neve, címe: A Varázstoll

A játék pedagógiai célja: Mivel random jött a lehetőség, így konkrét pedagógiai célt még az elején nem tudtam meghatározni

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel ez egy osztályteremben volt, és egy óra előtt történt, itt már a gyermekek egy viszonylagos nyugalmi és fegyelmezett helyzetben voltak, így a baleseti kockázat minimális volt!

Résztvevők száma: 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: egy toll

Technikai igény: a gyermekek az iskolapadban a széken ültek

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: mosollyal és határozottsággal

A játék megnyitása, nyitánya: a varázstoll legendáját bemutatni, kitalálni Egyszer egy szép napon egy idegen tanárbácsi vetődött ebbe az iskolába, aki az Igazgató néniknek, Igazgató bácsiknak , tanító néniknek varázstollat és ajándékot osztogatott és hallotta, hogy ebben az iskolában nagyon kedves pedagógusok dolgoznak, és aranyos és ügyes gyermekek járnak. De néha azért fegyelmezni kell őket, de csak egy kicsit! Ez a bácsi aki szerény személyem, egy olyan tollat ad a tanító néniknek, bácsiknak , amelynek varázshatalma van! Ezt a varázslatot a gyerekek tudják kiváltani belőle úgy hogy megdelejezik, elvarázsolják, felvértezik a varázslattal! Kérdés ami már felvezeti a játék folytatását, a szabályit – Szeretnétek ezt a tollat elvarázsolni, hogy itt is varázstollként működjön?

A játék menete, játékszabályok:Akkor ismertetem a szabályokat: Mindenki szépen üljön egyenesen a székében, tegye karba a kezét! Ha felmutatom a varázstollat, mindenki emelje fel a kis kezét és mutasson 4 ujját – ez jelenti a 4 – es osztályzatot – ekkor a tanító néninek a toll a kezében négyest fog tudni írni Ha most felmutatom a varázstollat akkor 5 ujjatokat mutassátok szépen ! – ekkor ötös jegyet fog írni a toll tanárnéni kezében. Megismételjük a varázslatot? – gyerekek válasza Igen ! Nos akkor lássuk újra a varázsigét… Kérdés – Szeretnétek tudni, hogy tartható fenn a varázstoll hatalma? – válasz – IGEN! Akkor elmondom – csak annyit kell tennetek hogy minden órán figyeltek tanárnénire és ha a kezébe kerül a varázstoll és rátok néz akkor a két jel közül az egyiket felmutatjátok a kezeteken!

A játék lezárása: Akkor most utoljára próbáljuk el tanárnénivel együtt, és innentől kezdve már nagyon jól fog működni a varázstoll!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A visszajelzés, egyben a jutalmazás is a gyerekeknek, és a tanító néninek az együttműködésért! Tapsoljátok meg magatokat, és tanító néniteket!

A játékvezető speciális feladatai: Itt az improvizáció, és a hirtelen megszerzett figyelem és érdeklődés, és nem utolsó sorban a jókedv, és egy kis kötetlen pár perc fenntartása volt a feladat!

Egyéb/megjegyzés: …és a játék hatása. haszna? A gyermekek az órákat érdeklődve figyelik ezentúl, aktívabbak lehetnek, motiváltabbak, és ugyan így a tanító néni is, mert láthatja hogy milyen kevéssel és kevés időráfordítással jó hangulatot tud teremteni a gyerekekkel! az órát jobban tudja folytatni ha ráfigyelnek , és bármilyen órán előveheti a varázstollat, ha még csak kis ötösöket és négyeseket ír be vele, akkor is boldognak érzik magukat a gyerekek , mert kaptak egy jó jegyet egy varázstollal. Még egy fejlesztő hatása is van a játéknak, mivel másodikos gyerkőcökről van szó , így még az ujjaik mozgatásával használatával a finom motorikájuk is fejlődik csiszolódik!

A játékot lejegyezte: Végh Zsolt