JÁTÉKRA FEL!

Pusztainé Huszár Elisabeth: Állati kavarodás

  1. A játék neve, címe: Állati kavarodás
  2. A játék pedagógiai célja: Reakciógyorsaság fokozására,figyelemfejlesztésére alkalmas játék
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor (az állatnév elhangzásakor) figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során. Kisebb gyermekeknél a kör alkotása után bójával megjelölhetjük a pontos helyeket, ahová a „kavarodás” után érkezni lehet. Ülő változata is lehet a játéknak. Akkor székekre van szükség.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszható a játék, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani. Amennyiben az álló változatot választjuk, kicsiknél a bóják elhelyezése is az előkészítés egyik feladata.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székes változatnál segíthetnek körberakni a székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntés, kör alkotása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők körben állnak/ülnek. Mindenki kap egy szerepet pl. zsiráf, oroszlán, medve, teve. A játékmester a kör közepén áll, és ha valamelyik szerepet mondja, akkor azoknak helyet kell cserélni, illetve a játékvezetőnek is helyet kell keresni magának. Akinek nem jut álló/ülőhely, beáll a kör közepére és ő lesz a játékmester. Ha azt mondja a kör közepén álló játékos, hogy állati kavarodás, akkor mindenki helyet cserél valakivel, s folytatódik a játék elölről.
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszatok minden következmény nélkül! A játékosok visszajelzésit figyelembe véve a játékvezető vet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt. Megkérdezem, hogy kinek sikerült mindig helyet találnia magának. Megtapsoljuk őket. Megkérdezem, hogy érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Később játszható a játék tulajdonságok mondásával is. Amelyik állatra igaz az állítás, ő elhagyja a helyét és új helyet keres magának.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A nevek kiosztása, a szabályok ismertetése után a játékvezető is játékosként vehet részt a játékban. Ha szükséges újra elmondhatja a neveket, ha a kicsi gyerekek nem tudták megjegyezni. Érdemes később arra biztatni a gyerekeket, hogy a kör közepére álló „játékvezető” gyorsan mondja a neveket és pergős legyen a helycsere. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Az eredeti játékvezetőnek folyamatosan figyelnie kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára és a fáradás jeleit észlelve lezárni a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: A visszajelzések alapján kisebb gyermekeknél nagy kedvenc ez a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pusztainé Huszár Elisabeth