JÁTÉKRA FEL!

Fadgyas Éva: Hatos dobós-gyümölcs dobós

  1. A játék neve, címe: Hatos dobós-gyümölcs dobós
  2. A játék pedagógiai célja: A történetben hallott szavak memorizálása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet a toll használatára, hogy játék közben biztonságosan vegyük el egymástól. A tollat átengedjük a másik fél számára.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papír cetlik, toll, dobókocka, igés lapok, szemléltető eszközök.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Asztal, székekkel, a történethez szemléltetők.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Asztalterítő hajtogatás, székek kiszámolása, körberakása. A játékot egy bibliai történet előzi meg, 9 lelki gyümölcs felsorolása (szeretet, öröm, türelem, békesség, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás), megbeszélése: Te miben tudnál fejlődni?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Hoztam számotokra egy olyan izgalmas játékot, ahol kiderül, hogy ki hány gyümölcsöt tudott megjegyezni. De ahhoz, hogy játszani tudjuk a gyümölcsöset, megpróbáljuk előtte számokkal.
  17. A játék menete, játékszabályok: a)Mindenki kap egy cetlit, erre kell írnia, de csak egy toll van hozzá. Hogy igazságosan meg tudjunk osztozni rajta, segítségünkre siet ez a dobókocka. A kör mindig jobbra halad. Ha hatost dobsz, akkor elkezded leírni a számokat 1-30-ig.Ha a következő hatost dob, elveszi tőled a tollat, és ő is elkezd írni. Amikor újra rád kerül a sor, és hatost dobsz, akkor folytatod a számok írását. Az nyer, akinek előbb sikerül leírni 50.-ig a számokat. b)Fokozat: két dobókockával játszunk, de most, ha az összegük hat, akkor kezded el az írást. c)Fokozat:Minden marad a régiben, de most a számok helyett, a tanult 9 szót kell leírni.
  18. A játék lezárása: Ellenőrzés, kinek hány szó jutott eszébe. Kiegészítés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kilenc szó másolása egy igés lapra, melyet hazavihetnek, akár a hűtőre is kirakhatják emlékeztetőnek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: d) Fokozat:szavak, és számok ismétlődése e) Fokozat: irányváltások f) Fokozat: minden leírt szó után röfögés…stb, az összes végén pedig csatakiáltás g) Fokozat: egy cetli, egy toll-helycserés számleírás, az nyer, aki leírja az utolsó számot.:)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Két korosztály volt jelen:8, és 10 évesek.a kisebb gyerekek csak 30-ig, a nagyobbak 50-ig kellett a számokat leírniuk.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fadgyas Éva