JÁTÉKRA FEL!

Tóth Erika: Vajon mit látok?

A játék neve, címe: ” Vajon mit látok?”

A játék pedagógiai célja: Figyelem, emlékezet, megfigyelőképesség fejlesztése.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Gyermekek kényelmesen, megfelelő székeken üljenek. Az asztalon „gyermekbarát” tárgyak legyenek.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Tárgyak, játékok a csoportszobából, asztal, székek.

Technikai igény: Mindenkinek legyen széke.

Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, az eszközök előkészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek a székeket elhelyezni az asztal köré. A játék előtt menjenek ki a mosdóba, ha szükséges.

A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki mondja el, hogy mi a kedvenc játéka és miért.

A játék menete, játékszabályok:Egy nagy asztal köré ülünk székekre a gyerekekkel. Az asztalra több játékot, eszközt teszek ki úgy, hogy mindenki jól láthassa. Az egyik kitett játékról mondok néhány jellemző tulajdonságot. A gyermekeknek ki kell találniuk, hogy melyikre gondoltam.

A játék lezárása: Ha kitalálják a gyerekek az összes játékot, amit kitettem az asztalra.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fejlettebb változata, ha nem teszem ki az asztalra a játékokat, és úgy beszélek egy csoportszobában található játékról. Vagy ha a gyermek mondja el egy játék jellemzőit.

A játékvezető speciális feladatai: Amennyiben nem egyértelmű a játék szabálya, úgy többször elmondom. Felhívom a gyermekek figyelmét arra, hogy csak a csoportszobában található játékok szerepelhetnek a játékban. Az otthoni nem.

A játékot lejegyezte: Tóth Erika