JÁTÉKRA FEL!

Csala Tünde: Vándorló ajándék

  1. A játék neve, címe: Vándorló ajándék
  2. A játék pedagógiai célja: Feszültségoldás,hangulatteremtés, közösségépítés. Karácsonyi ünnepre hangolás. Ráébreszteni a gyerekeket arra, hogy ,,Adni jobb mint kapni". Az ajándék adásakor és kapásakor érzett izgalom és öröm megismerése és többszöri átélése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér feltakarítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1db szék, 1db szemkötő, 1db díszdoboz
  12. Technikai igény: doboz,csomagolópapír, masnik,sál, szék
  13. Az előkészítés feladatai: cipős doboz csomagolása, a kör közepén álló szék alá helyezése. A helyszín berendezése, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan lehessen játszani. Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek bevonása a játék megismerése után minden ösztönzés nélkül megtörténik, hiszen az ajándékozást mindenki szereti.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ráhangolás képen egy karácsonyi dal közös eléneklése./kis karácsony../
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek kört alakítanak, majd kiszámolással kiválasztjuk, hogy ki irányítja a játékot. A kiválasztott gyerek leül a kör közepén lévő székre, ahol egy ajándékdoboz van. A kiválasztottól jobbra levő gyermek beköti a széken ülő szemét, hogy ne láthassa, hogy merre vándorol és éppen kinél tart majd az ajándék. Ezután kiveszi a szék alól a csomagot és vissza áll a helyére, amit azzal jelez, a bekötött szeműnek,hogy rajt. Ekkor elindul az ajándék, a széken ülő még nem tudja, hogy kihez kerül végül. Ő magában számol 30-ig miközben a gyerekek egymásnak adják át az ajándékot, a széken ülő közben többször is megváltoztathatja a csomag útját azzal, ha a magában való számolás közben felkiált, hogy ,,visszafelé", ezt akárhányszor megteheti. Mivel a körben álló gyerekek nem hallják,hogy a számoló, hol tart, így még véletlenül sem tudják befolyásolni,hogy kihez kerüljön végszóra az ajándék. Amikor a széken ülő a harminchoz ér, akkor felkiált,hogy: MEGLEPETÉS! Akinek a kezében van ekkor a csomag, az kapja meg az ajándékot. Ekkor a széken ülő leveheti a szemkötőt és megnézheti,hogy kit ajándékozott meg. Az ajándékot kapó pedig azt mondja a széken ülőnek,hogy:KÖSZÖNÖM! Ezután helyet cserélnek, az ajándékot megkapja a széken ülő, aki most beáll a körbe, az ajándékozott pedig leül, beköti a szemét, és újra indul útjára a csomag. Persze,hogy minél kiszámíthatatlanabb legyen, minden újraindulás előtt a gyerekek helyet cserélhetnek.
  18. A játék lezárása: Ha a cél az, hogy mindenkit megajándékozzanak, akkor amikor ez megtörténik,akkor ér véget a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket,megkérdezem,hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Annyi csomagot készítek, ahány gyermek játszik, és mindenki amikor hozzá kerül a csomag azt megtarthatja, leülhet vele. Úgymond jelképesen kibonthatja. Így biztosan mindenkihez kerül ajándék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először egy próbakört játszani. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. Ettől még izgalmasabb les! Folyamatosan figyelnem kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik játszani
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csala Tünde