JÁTÉKRA FEL!

Csatóné Dudás Erzsébet: Hatos dobós, mely óra eleji ismétlés, rendszerezés keretében valósult meg

A játék neve, címe: Hatos dobós, mely óra eleji ismétlés, rendszerezés keretében valósult meg

A játék pedagógiai célja: természettudományos ismeretek bővítése, rendszerezése, ismétlése, figyelemkoncentráció fejlesztése ennél a játéknál fontos az egymásra figyelés

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Amikor a tollat kiveszik a másik kezéből. akkor ne okozzanak sérülést a másik tanulónak

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: • Helyszín, helyigény: tanterem, 2-4 pad összetolva • Kellékigény: Papír, toll, dobókocka

Technikai igény: szék, iskolapad

Az előkészítés feladatai: padok átrendezése, amely kb. 2 percet vesz igénybe

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok közös átrendezése Mindenki helyet foglal tetszőleges helyen

A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése A nyertes jutalmának ismertetése

A játék menete, játékszabályok:• Leülnek a játékosok az asztal köré • Mindenki magához vesz egy kis méretű lapot • Feladat: a lapra fel kell írni 6 olyan szót, ami kapcsolatban az éppen tanult témakörrel • Egy tollal kap a csapat • A toll az asztal közepére kerül és az veheti el először, aki hatost dob • Úgy kell dobni, hogy a kocka ne essen le az asztalról és a tőle jobbra lévő játokos felé továbbítja a kockát • Aki hatost dob az ragadja magához a tollalt, attól, aki éppen ír vele, mert előtte hatost dobott • Akinek leghamarabb kész a hat leírt szó pluszpontot kap és félrerakja az első papírt és kap egy másikat • Aki egyest dob, az kimarad egy körből

A játék lezárása: A játék 5-10 percig tart a tanult témakörtől függően. Akkor ér véget, ha két papírlapon is kész lesz 6-6 szó, kifejezés

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legtöbb szót leíró játékos pluszpontot kap a végén. Öt pluszpontért pedig ötöst kap. Megbeszéljük közösen a leírt szavak helyességét.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet játszani A betűs szavakkal, a következő hatosnál B betűvel kezdődő szavakat kell írni. a játékvezető határozza meg a kezdőbetűt o Lehet virág és állatnevekkel is játszani o Két dobókockával o ha két hatost dob növénynevet kell írni o ha hat a két kockán lévő szám összege, akkor állatnevet

A játékvezető speciális feladatai: o A játékszabályok ismertetése o A játék elindítása és lezárása o Figyeli a játékszabályok betartását: o a kör megfelelő irányba megy o aki egyest dob, az kimarad stb.

Egyéb/megjegyzés: • A játék jól sikerült, a tanulók motiváltak voltak • Mindenki jól érezte magát, bár az elején volt olyan tanuló, aki kicsit szorongott, de a játék közben feloldódott • A helyszín megfelelő volt, a tanulók a saját osztálytermükben komfortosan érezték magukat • A végén kérték, hogy legyen még játék • A következő alkalommal mesés kerettörténetet lehetne kitalálni

A játékot lejegyezte: Csatóné Dudás Erzsébet