„Szabaduljatok ki Hókuszpók fogságából! A játék elején választunk egy játékost, aki Hókuszpók lesz, de ez titokban marad. Aki a fekete karikával ellátott papírlapot választja, az lesz Hókuszpók, a többiek pedig a törpikék. Hókuszpók feladata, hogy varázserejű kacsintásával örökre fogságba ejtse a törpöket. A törpök feladat, hogy összefogva legalább 3 törp együttes erejével felfedjék Hókuszpók kilétét, megfosztva ezzel a varázserejétől, s így legyőzve kiszabaduljanak. A játék menete: A törpök és Hókuszpók körbe ülnek, s figyelik egymást. Az a törp, akire Hókuszpók rákacsint varázserejével a rabjává teszi, átkerül egy ketrecbe, azaz kiesik. Közben a törpök feladata, hogy rájöjjenek ki lehet Hókuszpók, vagyis ki kacsint. Ha észreveszi valamelyik törp jelzi, de nem mondja meg kire gondol. Ha már 3 törp jelezte, hogy rájött Hókuszpók kilétére, akkor egyszerre rámutatnak. Ha nem találják el, mind a hárman Hókuszpók rabjai lesznek. Ha ugyanarra a játékosra mutatnak, az esik ki, akkor is ha nem ő Hókuszpók. Ha eltalálták, azaz leleplezték Hókuszpókot, a törpök nyertek, szabadok lehetnek. A játék addig tart, ameddig Hókuszpók és 2 törp marad, mivel két törp már nem tudja legyőzni ellenfelét, így Hókuszpók minden törpöt a rabjává tesz, megnyerte a játékot.”
Pénzesné Józsa Edit
Célcsoport: 5-9