JÁTÉKRA FEL!

Orbánné Szabó Judit: Varázsgömb

A játék neve, címe: Varázsgömb

A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztés és türelemre nevelés

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a gyermekek figyelmét, hogy amikor helyet cserélnek ne ütközzenek össze.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: A játékhoz nincs szükség eszközre.

Technikai igény: Semmilyen speciális technikai kellékre nincs szükség a játékhoz.

Az előkészítés feladatai: A terem berendezése, hogy elférjünk biztonságosan a játék közben.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék megkezdése előtt, kérhetjük a gyermekek segítségét a pakolásban (székek, asztalok eltolásában). Mivel körben állva és körön belül történik a játék így nincs nagy előkészületi teendő.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékra hangolódás egy kicsi relaxálással kezdődik. Légző gyakorlatokat végzünk pl. orrunkon beszívjuk a levegőt, szájon át ki tudja tovább kifújni, esetleg közben valamilyen hangot („s”-szél susogása, „z”-méhecske hangja) is adhatnak ki a gyerekek, hogy kicsit érdekesebb legyen, kétszer kb. megcsináljuk velük. Ezzel, amikor végeztünk elkezdjük a keret történetünket, ami úgy kezdődik, hogy egy erdőben járunk, ahol egy gonosz boszorkány elvarázsolt bennünket törpékké. Csak akkor tudunk megszabadulni a varázslatból, ha kiálljuk a próbát.

A játék menete, játékszabályok:A játékra hangolódás egy kicsi relaxálással kezdődik. Légző gyakorlatokat végzünk pl. orrunkon beszívjuk a levegőt, szájon át ki tudja tovább kifújni, esetleg közben valamilyen hangot („s”-szél susogása, „z”-méhecske hangja) is adhatnak ki a gyerekek, hogy kicsit érdekesebb legyen, kétszer kb. megcsináljuk velük. Ezzel, amikor végeztünk elkezdjük a keret történetünket, ami úgy kezdődik, hogy egy erdőben járunk, ahol egy gonosz boszorkány elvarázsolt bennünket törpékké. Csak akkor tudunk megszabadulni a varázslatból, ha kiálljuk a próbát.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden kisgyermek visszaváltozott és megszűnt az átok. De lehet úgy is vége, ha aki visszaváltozik leül a helyére és ezzel vezetjük le a játékot. Viszont nekem az volt a célom, hogy türelmesen várják ki a sorukat és egymást, így maradt mindenki a körben.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a játékban való részvételt és kérdezd meg hogyan érezték magukat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot úgy is továbbfejleszthetjük, hogy a neveket mondjuk, amikor dobjuk a varázsgömböt. Még fokozhatjuk azzal is, ha csak akkor dobjuk a gömböt amikor a szemünkbe néz az illető és közben másik gyermeknek mondjuk a nevét.

Egyéb/megjegyzés: A játéknak nincsenek speciális feladatai.

A játékot lejegyezte: Orbánné Szabó Judit