JÁTÉKRA FEL!

Burka Lajosné : Papíros

A játék neve, címe: Papíros

A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztés, figyelem, koncentráció fejlesztése.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor (ha kitalálják a társuk nevét és egy csapatba kerülnek) figyeljenek egymásra!

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Papírfecnik, egyforma színű tollak. Sapka.

Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszhatok, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.

Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben ülve, biztonságosan tudjunk játszani.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egyforma méretű paprírfecniket vágunk.

A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játék nevét, hogy mi miatt lesz érdekes, izgalmas, majd a játékszabályokat.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben ülnek. Mindenki kap egy papírfecnit és egy tollat. Egy tetszőleges szót kell ráírni nyomtatott betűkkel, majd egyszer félbehajtani a lapot. Senki ne lássa, hogy mi van a papírra írva. Én, a játékvezető egy sapkába összegyűjtöm a fecniket és utána felolvasom a szavakat. (Ha sok a játékos, vagy már a többedik kört játszuk, akkor kétszer.) Mindenki igyekszik megjegyezni az összes szót, amit felolvastam. Ezután a legfiatalabb játékos kezd. Egy szót az elhangzottak közül rámond valakire. Pl. Te vagy a kés? Ha eltalálta, akkor a kitalált illető az ő rabszolgája lesz. Segíthet neki a további tippelésben. Ha nem találta el, akkor az következik, akire rámondta e szót. Ő tippel most. Ugyanazt a szót egymás után csak kétszer szabad mondani. Ha olyan embert találnak ki, akinek már van rabszolgája, akkor csak akkor szerzik őt meg, ha az ő rabszolgájának is emlékeznek a nevére.

A játék lezárása: Az nyer, aki mindenkit meg tud szerezni magának rabszolgának, azaz mindenki nevét kitalálja. És az övé pedig rejtve marad. A végén megtapsoljuk a nyertest.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet szűkíteni a témakörét a szavaknak, pl csak gyümölcsneveket írnak, vagy angol szavakat…

A játékvezető speciális feladatai: Először példákkal mutatom be a játékot. Ha nem elég kétszer akkor háromszor és lassabban is felsorolom a fecnin lévő neveket! Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!

A játékot lejegyezte: Burka Lajosné