JÁTÉKRA FEL!

Mataisz Zsuzsanna: Lovag, sárkány királylány

A játék neve, címe: Lovag, sárkány királylány

A játék pedagógiai célja: közösségfejlesztése egymásra figyelés, együttműködés fejlesztése reakciókészség fejlesztése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő méretű, akadálymentes tér biztosítása, hogy a párok kényelmesen elférjenek. A szabályok betartásának kérése, az esetleges veszteség elviselése, kudarctűrés fejlesztése.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Az előkészítés feladatai: Az iskola folyosóján játszottuk, adott volt a megfelelő méretű, akadálymentes tér.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot egy Olvasóéj elnevezésű osztályprogramon vetettem be, ahol minden feladat szorosan kapcsolódott a sárkányhoz, a sárkánnyal való megküzdéshez. Nagy kíváncsiság volt bennük minden feladat iránt.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékot egy Olvasóéj elnevezésű osztályprogramon vetettem be, ahol minden feladat szorosan kapcsolódott a sárkányhoz, a sárkánnyal való megküzdéshez. Nagy kíváncsiság volt bennük minden feladat iránt.

A játék menete, játékszabályok:A párok egymással szemben állnak fel, 3-ig számolnak, majd a három szereplő egyikének mozdulatát mutatják. sárkány mozdulata: nyújtott karokkal mutatjuk a kitátott szájat, lovag mozdulata: képzeletbeli karddal támad, királylány: csábító mozdulatot tesz. A sárkány elrabolja a királylányt – sárkány győz a lovag megmenti a királylányt – lovag győz a királylány szerelembe ejti a lovagot – királylány győz. Minden győzelem egy pont, 10 pont összegyűjtésével nyerhet az egyik fél.

A játék lezárása: A párok saját tempójukban lejátszák a meccset, a gyorsabbak meccsen kívül játszhatnak még. Megvárunk mindenkit.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek értékelnek: hogyan érezték magukat a játékban, volt-e valamiféle taktikájuk.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A 3 szereplő más mesefigurákkal is behelyettesíthető. A gyerekek találhatják ki hozzá a jellegzetes mozdulatot.

A játékvezető speciális feladatai: Folytonos figyelem, esetleges nézeteltérések megbeszélése, szabályok felidéztetése.

A játékot lejegyezte: Mataisz Zsuzsanna