A játék neve, címe: Lovag, sárkány királylány
A játék pedagógiai célja: közösségfejlesztése egymásra figyelés, együttműködés fejlesztése reakciókészség fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő méretű, akadálymentes tér biztosítása, hogy a párok kényelmesen elférjenek. A szabályok betartásának kérése, az esetleges veszteség elviselése, kudarctűrés fejlesztése.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítés feladatai: Az iskola folyosóján játszottuk, adott volt a megfelelő méretű, akadálymentes tér.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot egy Olvasóéj elnevezésű osztályprogramon vetettem be, ahol minden feladat szorosan kapcsolódott a sárkányhoz, a sárkánnyal való megküzdéshez. Nagy kíváncsiság volt bennük minden feladat iránt.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékot egy Olvasóéj elnevezésű osztályprogramon vetettem be, ahol minden feladat szorosan kapcsolódott a sárkányhoz, a sárkánnyal való megküzdéshez. Nagy kíváncsiság volt bennük minden feladat iránt.
A játék menete, játékszabályok:A párok egymással szemben állnak fel, 3-ig számolnak, majd a három szereplő egyikének mozdulatát mutatják. sárkány mozdulata: nyújtott karokkal mutatjuk a kitátott szájat, lovag mozdulata: képzeletbeli karddal támad, királylány: csábító mozdulatot tesz. A sárkány elrabolja a királylányt – sárkány győz a lovag megmenti a királylányt – lovag győz a királylány szerelembe ejti a lovagot – királylány győz. Minden győzelem egy pont, 10 pont összegyűjtésével nyerhet az egyik fél.
A játék lezárása: A párok saját tempójukban lejátszák a meccset, a gyorsabbak meccsen kívül játszhatnak még. Megvárunk mindenkit.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek értékelnek: hogyan érezték magukat a játékban, volt-e valamiféle taktikájuk.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A 3 szereplő más mesefigurákkal is behelyettesíthető. A gyerekek találhatják ki hozzá a jellegzetes mozdulatot.
A játékvezető speciális feladatai: Folytonos figyelem, esetleges nézeteltérések megbeszélése, szabályok felidéztetése.
A játékot lejegyezte: Mataisz Zsuzsanna