JÁTÉKRA FEL!

Albert Józsefné : Varázserdő és az erdő Őre

A játék neve, címe: Varázserdő és az erdő Őre

A játék pedagógiai célja: Együttműködési képesség fejlesztése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: magas

Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a figyelmet, hogy a virágok, fák, vagy együttesen a virágok, fák utasítás elhangzásakor figyeljenek egymásra, nehogy összeütközzenek a játékosok. Futás közben is figyeljenek egymás testi épségére.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 30 főnél több

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Karikák, virág és fa fejdíszek, síkbábok- fa,virág amit felemelünk

Az előkészítés feladatai: Helyezd el a karikákat a játéktéren elszórva úgy, hogy köztük a játékosok szabadon futkározhassanak

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eszközök /fák, virágok fejdísz/ közös elkészítése. Karikák elhelyezése a játéktéren.

A játék megnyitása, nyitánya: Hozz létre két csapatot és oszd szét a fejdíszeket.Képzeljük el, hogy ez egy varázserdő. Ti vagytok benne a fák és a virágok, amik azért különlegesek, mert nem csak egy helyben állnak, mint a többi fa és virág, hanem tudnak mozogni sőt futni is. Ez egy nagy titok, amiről még az erdő őre sem tud. Amikor közeledik, virágot vagy fát fog a magasba emelni.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok először szabadon futkároznak a karikák között. Jelre /pl. taps, számolás háromig../ a játékvezető/ erdő őre/ felemeli a virág, vagy a fa síkbábot. Ha a virágos síkbábot emelte fel, akkor a virágoknak kell a karikába beugrani és a derekukig felhúzni a karikát. Ha a fás síkbábot, akkor a fáknak kell beugrani a karikákba és a derekukig felhúzni a karikát. Annak a csoportnak, akiknek éppen nem emelik fel a síkbábját, azonnal mozdulatlanná kell válni, amíg az erdő őre közöttük járkál. Amennyiben mindkét síkbábot felemeli, a virágoknak és a fáknak is a karikába kell ugrani és felemelni a karikát a derekukig.

A játék lezárása: A játék bármikor befejezhető. Kerettörténetben: Az erdő őre többször is körülnézett és mindent rendben talált az erdőben, közben megéhezett, ezért hazament a családjához.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönd meg a részvételt a játékban. A játék befejezése után gyümölcsöt oszthatsz a játékosoknak, amit a varázsfákról szedtünk. Kérd meg a játékosokat, hogy emeljék fel a kezüket olyan magasra, amilyen jól érezték magukat a játék alatt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Jelen esetben a játékosok még óvodás korúak. Idősebb játékosoknak nincs szükség fejdíszekre. A síkbáb helyett jel lehet egy taps, zászló, kettős jel lehet két taps, vagy két zászló. A játékot játszhatják időre is, például háromra el kell foglalni a helyüket. Akár a résztvevők közül is választhatsz erdő őrét,ha a játékban páratlan számú játékos vesz részt. Nehezítés lehet még, ha egy karikába több mint két játékosnak kell belebújnia.

A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai biztonságára.

A játékot lejegyezte: Albert Józsefné