A játék neve, címe: Ragadd meg!
A játék pedagógiai célja: Kooperáció képesség fejlesztése Csoportkohézió fejlesztése Szem-kéz koordináció fejlesztése Nagymozgás fejlesztés Reakciógyorsaság fejlesztése a futójátékokkal Alap állóképesség fejlesztése a hosszan tartó futással Egészséges versenyszellem alakítása Bátorság növelése Szabálytudat fejlesztése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyermekek figyelmét, hogy futás közben figyeljenek egymásra, igyekezzenek elkerülni az összeütközéseket.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Almák
Az előkészítés feladatai: A termet vagy az udvaron a helyet úgy alakítom ki, hogy megfelelő hely legyen a gyermekek számára. Minden veszélyes tárgyat (asztal, szék) elrakunk, hogy véletlenül a játék hevében nehogy elessenek, vagy beleakadjanak valamibe a gyerekek.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék kezdete előtt a gyerekek szívesen és önként vállalják a teremrendezést. Szőnyeget feltekerjük, asztalokat székeket elrakjuk, termet kiszellőztetjük.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdete előtt ismertetem a játék menetét, szabályait.
A játék menete, játékszabályok: Almákat helyezünk el a terem közepén lévő szőnyegen (eggyel kevesebbet, mint a gyermeklétszám). A gyerekek szabadon futnak, „Ragadd meg!” kiáltásra felvesznek egy almát. Akinek nem jut alma, az lesz a kiáltó.
A játék lezárása: A játékot addig játsszuk míg a gyermekeknek kedve van, vagy míg azt nem látom, hogy elfáradtak.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, megkérdezem tetszett-e nekik a játék, ha igen megbeszéljük mi volt benne a jó. Kiemelem azokat a gyerekeket akik különösen figyeltek arra, hogy ne legyen ütközés.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már többször eljátszottuk a játékot, akkor változtatunk rajta annyiban hogy az almáknál lesz egy csősz aki elkaphatja a játékosokat, akik így kiesnek a játékból, de csak addig míg egy társuk azzal, hogy átbújik a lábuk alatt felszabadítja, és folytathatja a játékot.
A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat életkoruknak megfelelően mondom el, figyelmeztetem őket a lehetséges veszélyforrásokra, játék közben én mint játékvezető kiemelt figyelmet fordítok a veszélyhelyzetek elkerülése érdekében.
A játékot lejegyezte: Oláhné Varga Éva