JÁTÉKRA FEL!

Révész Eszter: Ritmuskód a kincsesládához

A játék neve, címe: Ritmuskód a kincsesládához

A játék pedagógiai célja: Zeneoktatás, ritmusfejlesztés, koncentrációs készség fejlesztése, együttműködés

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Teret biztosítani a játékhoz, gyerekek figyelmét felhívni az egymásra figyelésre.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Egy lap, amire felírjuk a ritmust, illetve egy kis doboz, amiben benne van a hiányzó ütem.

Az előkészítés feladatai: Egy lapra felírni a ritmust, amit a sorban álló utolsó gyerek kitalált és amit majd végig kopognak egymás hátán, illetve a dobozba betenni a kiválasztott darab hiányzó ütemét.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a gyerekeket, hogy gondolkodjanak egy ritmusképleten, hogy mire ők kerülnek sorra, már tudják azt.

A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a gyerekeket, hogy álljanak egymás mögé. A kerettörténet: Mozart egyik darabjából eltűnt az egyik ütem, ami a kincsesládában van elrejtve. Ezt a ládát csak egy bizonyos ritmus eltapsolásával nyithatjuk ki.

A játék menete, játékszabályok:Sorban állnak a gyerekek. A sor végén álló kitalál egy ritmusképletet, amit az előtte álló gyerek hátán halkan elkopog. Majd a következő gyerek szintén az előtte álló gyerek hátán kopogja el, remélhetőleg ugyanazt a ritmust, amit az ő hátán is elkopogtak. És így tovább, amíg ez a kopogás nem érkezik meg az utolsó ( sor elején álló) gyermekhez.

A játék lezárása: A játék akkor zárul sikeresen, ha az első és az utolsó játékos ritmusgyakorlata megegyezik. Ekkor kinyithatják a ládát, amiben megtalálják az elveszett, hiányzó ütemet és beilleszthetik a darabba.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük az együttműködésünk sikerességét, jutalmul eljátszhatják hangszerükön az együtt összerakott darabot.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelnie kell arra, hogy ha nem helyes a megérkezett ritmus, akkor idő előtt ne nyissák ki a gyerekek a ládát.

Egyéb/megjegyzés: Zeneiskolai tanár vagyok, a játékban résztvevő gyerekek zeneiskolába járnak, zenét tanulnak, hangszeren is játszanak.

A játékot lejegyezte: Révész Eszter