JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Németh Ágnes: Állathangok

A játék neve, címe: Állathangok

A játék pedagógiai célja: Motiválás, figyelemfejlesztés.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A termet úgy kell berendezni, hogy szabadon lehessen egy nagy kört alkotni a balesetveszély elkerülése érdekében.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Plüssállat

Az előkészítés feladatai: Ha beltérben játszunk, akkor a padokat, székeket arrébb toljuk, hogy legyen megfelelő hely a játékhoz.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérjük a résztvevőket, hogy gondolják végig, milyen állatokká válnának, ha egy napra átváltozhatnának. Mindenkit körbekérdezünk, de csak az adott állat hangját utánozhatják, amiből a többiek kitalálják, milyen állatról van szó.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt elismételjük minden játékos „állatnevét” és hangját, hogy mindenki megjegyezze a szóban forgó állathangokat. A játékosok körben állnak. Kerettörténet: Mindenki csukja be a szemét. Elutazunk egy messzi földre, Állatországba. A sokféle állat nehezen tud egyeszségre jutni, hogy ki álljon a birodalom élére, ezért egy játékban mérik össze gyorsaságukat, ügyességüket.

A játék menete, játékszabályok:Miután egy kört alkottak a játékosok, egy kiszámolóval kiválasztott játékos középre áll egy plüssállattal a kezében. Minden játékos előre nyújtja a kezét. A középen álló játékos elkezdi utánozni valamelyik játékos állathangját, majd 3 mp elteltével a kezébe dobja a plüssálatot. A játékos úgy menekülhet meg, ha villámgyorsan utánoz egy másik állathangot és így tovább….aki elkapta a babzsákot, középre áll és megy tovább a játék. Mindenkinek két élete van, aki kiesik, az kiáll a körből és folytatódik a játék.

A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha megvan az utolsó kiesett játékos is. Őt hirdetjük ki Állatország királyának/királynőjének. A következő játékig ő birtokolja ezt a címet.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, kinek tetszett, nem tetszett a játék és miért. Mi okozott nehézséget, stb.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Kisebb létszámban lehet kategóriák szerinti állatokról szó, pl. vízben élő állatok, vadonállatok, haszonállatok. 2. Varázsnyelven (csak a mgh-kat mondjuk) mondani az állatok nevét hangutánzás helyett.

A játékvezető speciális feladatai: Az együttjátszás, a játék öröme, a jókedv a cél. Ezt hangsúlyozni a gyerekek számára. Meg kell tanulni a játékból való kiesést is feldolgozni, nem nyert mindig mindenki.

A játékot lejegyezte: Szabóné Németh Ágnes