JÁTÉKRA FEL!

Gáncs Szilvia

„A „Szempárbaj” nevű játékot fogjuk játszani egy kicsit újragondolva: Hókuszpók és a hupikék törpikék címmel. Mindannyian ismeritek a mesét, ugye? Énekeljük el közösen mese főcímdalát! (Ráhangolódunk a játékra, mesére. A szöveges részt én mondanám.) Tudjátok, hogy Hókuszpók célja az, hogy minél több kis törpét megkaparintson. Előfordul, hogy szerencsével jár és tényleg sikerül néhány törpöt elkapnia. A mi játékunk során lesz egy Hókuszpókunk, akit úgy választunk ki, hogy a játék elején színes kártyákat fogok osztani nektek és aki a feketét kapja (Hókuszpók ruhájának a színe), ő lesz a „nagy, gonosz varázsló”. Hókuszpók feladata az lesz, hogy egyetlen kacsintásával „elkapja” a törpöket, vagyis benneteket. Tehát, akire a kiválasztott játékos kacsint, az kiesett a játékból. A mesében, ha a törpök közül valaki észreveszi, hogy Hókuszpók a közelükben ólálkodik, igyekszik értesíteni a falu apraja-nagyját. Ha valaki észreveszi, ki Hókuszpók a „nagy kacsintó”, annak jelezni kell, de egyelőre nem árulhatja el, kire gondol. Ha már 3 törpe jelzi szándékát, hogy tudják ki a kacsintó, akkor egyszerre rá kell mutatniuk „Hókuszpókra”, az ellenségre. Ha nem ugyanarra a személyre mutatnak, akkor egyikük sem folytathatja a játékot. Ha mindhárman ugyanarra a játékosra mutatnak, akkor ő esik ki, még, ha nem is ő volt Hókuszpók. Ha az igazi kacsintóval együtt hárman maradnak a játékban, akkor Hókuszpók végre nagyon ügyes volt és majdnem minden törpöt elkapott és megnyerte a játékot. Azonban, ha a gonosz varázslót lefülelik, akkor a törpök győzedelmeskednek. Hiszen tudjuk a jó mindig elnyeri méltó jutalmát, a mi esetünkben a jók nyerik el méltó jutalmukat. Üljetek körbe. Kezdjük a próbajátékot!”

Gáncs Szilvia
Célcsoport: 5-9 év