JÁTÉKRA FEL!

Némethné Pálfay Bernadett: Személyiségteszt

  1. A játék neve, címe: Személyiségteszt
  2. A játék pedagógiai célja: Angol óra keretében szókincs elmélyítése-egymás megismerése- memóriajáték
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A termet úgy alakítottuk ki, hogy az asztalokat félretoltuk, hogy megfelelő hely álljon rendelkezésünkre.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Labda
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Mivel ezt a játékot tanítási/begyakorlási célzattal játszottam, ezért fontos volt, hogy az előző óra anyaga, amikor is megtanultunk számos tulajdonsághoz/személyiséghez kapcsolatos melléknevet. Egy olyan játékot kerestem, aminek a segítségével a megismert mellékneveket rögzíteni tudom, játékossá tudom tenni a tanulást, valamint mivel ezt egy 9-es osztállyal játszottam, akik szeptember óta vannak együtt, a csoport tagjai még jobban megismerhessék egymást.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amikor kiejtettem ezt a szót, hogy játszani fogunk, mindenki nyitottá és aktívvá váltak, örömmel jöttek játszani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kértem mindenkit, hogy álljon fel, csináljunk magunknak helyet, majd az előző órán megismert melléknevekből mindenki válasszon egy a személyiségére illőt, ami rá jellemző és amit egy mondattal meg is tud indokolni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Miután mindenki elmondta a rá jellemző melléknevet, megindokolva, hogy miért azt választotta, párszor körbementünk, s elismételte mindenki a saját melléknevét, hogy a többiekben rögzüljön. Én kezdtem a játékot: Elmondtam, hogy én félénk vagyok, X pedig magabiztos, majd átdobtam annak a személynek a labdát. Ez valójában a szótanuláson túl egy memória játék is volt, hiszen nem volt elég emlékezni a tulajdonságokra, de a megfelelő személynek kellett dobni a labdát. Ezután ő mondta el, hogy ő magabiztos, Z pedig szókimondó. Lassan kezdtük a játékot, mindenki gondolkozhatott, majd mikor párszor körbe ment a labda, begyorsítottuk, s 5 másodpercig lehetett mindenkinél a labda. Ha annál lassabban mondott egy új melléknevet, vagy rossznak dobta a labdát, az illető kiesett. Oda-vissza nem lehetett dobálni a labdát.
  18. A játék lezárása: 5 diák maradt a végére, akik már olyan nagyon jól megismerték egymást, hogy nem tudtak hibázni, így, hogy végső győztes legyen az lett a bajnok, aki minél több résztvevőhöz társított melléknevet fel tudott sorolni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóban gratuláltam a végső 5-nek, valamint a végső győztesnek, de hangsúlyoztam, hogy mindenki nyert, ugyanis 14 melléknév kiejtését, jelentését jól begyakorolta
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetett volna még egy labdát is elindítani a körbe, hogy már 2 labdára kelljen figyelni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ismertettem a játékot, majd én is a diákokkal játszottam, illetve rám is ugyanúgy vonatkoztak a szabályok. A begyorsításnál el is véreztem.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezzel a játékkal olyan jó hangulat kerekedett a csoportban, hogy a további komoly tanulásra már nem voltak rávehetők, így egy másik játékot is kipróbáltam velük, ami szintén nyelvhez kötött volt. Mindenki kapott elméletben 200 Eurót. Felírtam a táblára egy mondatot angolul, amiről el kellett dönteniük magukban, hogy nyelvtanilag helyes/helytelen, illetve a kapott pénzből feltenni egy bizonyos összeget. Amikor mindenki megtette tétjét, megnéztük, hogy hibás/hibátlan-e a mondat, majd mindenki kiszámította, hogy mennyi pénzt keresett vagy bukott a döntéssel. 10 mondatig mentünk, majd a végén kiderült, hogy ki az aki a legtöbb haszonnal forgatta meg a 10 forduló alatt a pénzét.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.jatekrafel.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Némethné Pálfay Bernadett