JÁTÉKRA FEL!

Papp-Doktor Angelika: Kard és pajzs

A játék neve, címe: Kard és pajzs

A játék pedagógiai célja: A résztvevők általában túl vannak pörögve, azért szeretném eljátszani ezt a játékot, hogy ráhangoljanak az órára

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Az előkészítés feladatai: Berendezzük a helyszínt, hogy egy kört tudjunk alkotni, ahol mindenki elfér

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: Rakjanak le mindent a kezükből és álljanak körbe

A játék menete, játékszabályok:: A játékvezető miközben elmondja a játékszabályokat a játékosoknak, egyben mutatja is azt, amit kér, tőlük. I „Tartsd fel a jobb kezeden a mutató újadat ez lesz a kardod. Mindenkinek van egy kardja!” II. „A bal tenyered, pedig a pajzsod ( felfelé fordítjuk a bal tenyerünket). Mindenkinek van egy pajzsa! „ III. „A kardotokat szúrjátok bele a jobboldalt mellettetek álló pajzsába” IV.A feladat az lesz, hogy amikor elhangzik a megbeszélt jelszó ( taps, szám, név stb.) megpróbálják elkapni a pajzsukkal a mellettük lévők kardját, és ezzel egyidőben kirántani a saját kardjukat a másik oldalt mellettük álló pajzsából. Azt teljesíti jól a feladatot, akinek mindkettő sikerül egyszerre.

A játék lezárása: Néhány kör után lezárjuk a játékot

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A megbeszélt jelszót nem egyből mond ki. Becsukott szemmel kel elvégezni a feladatot

A játékvezető speciális feladatai: : Figyelni arra, hogy a játékosoknyitott tenyérből indítsák a játékot, nehogy behajlított szinte már-már összezárt tenyérrel játszanak

A játékot lejegyezte: Papp-Doktor Angelika