JÁTÉKRA FEL!

Nith Ferencné: Kacsintós játék

  1. A játék neve, címe: Kacsintós játék
  2. A játék pedagógiai célja: Jól érezzük magunkat. Szemkontaktussal együttműködni a társunkkal. Figyelem fejlesztés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra. Ne durván húzzák vissza a társukat a helyükre!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem feltétlen szükséges, de a játékot hangulatosabbá teszi. (Mikulás sapka és rénszarvas fejdísz)
  12. Technikai igény: Páronként egy szék.
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzék be a helyszínt, hogy ott körben állva/ülve biztonságosan tudjanak játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Beszélgetés a közeledő „Mikulás ünnepről”. Lehet készíteni Mikulás sapkákat (csákót hajtogatni és kiszínezni pirosra), rénszarvas fejdíszt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Hamarosan jönni fog a Mikulás hozzátok. Már a rénszarvasait ébresztgeti, hogy készen álljanak a hosszú útra. De addig is, míg megérkezik, játszunk egy olyan játékot, amelyben ti lesztek a Mikulások a párotok pedig a rénszarvas. Válasszatok párt magatoknak, és a kellékeket is felvehetitek. Majd a játékszabályokat ismertetem.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok választanak egy párt maguknak. A pár egyik tagja körbe ül, a másik pedig a szék mögött áll. Akik ülnek ők a rénszarvasok, akik állnak ők a Mikulások. A Mikulások csak az előtte ülő rénszarvas fejét, hátát nézhetik. Az egyik Mikulás előtt üres a szék, mert neki nincs rénszarvasa, amivel indulhatna a gyerekekhez. Ezért ő határozottan kacsint valamelyik körben ülő rénszarvasra. Akire kacsintott annak gyorsan át kell ülnie az üres székre. De a mögötte álló társa megakadályozhatja, ha gyorsan ráteszi a mozduló rénszarvas vállára a kezét. Ha sikerül átülni, akkor az a Mikulás kacsint, aki előtt üres a szék. A párok idő közben cserélhetnek szerepet.
  18. A játék lezárása: Mivel ebben a játékban nem esnek ki a gyerekek, ezért a játékot a játékvezető zárhatja le, amikor jónak látja.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszélgetés a játékról: Hogyan éreztétek magatok a játék alatt? Melyik szerep tetszett jobban? Miért?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A szék mögött állók kezei lehetnek ugrásra készen, feltartva, az ülő játékos mögött. Nehezítés, ha az álló játékos karja a teste mellett lóg, és csak akkor emelheti fel, ha látja, hogy a társa megmozdul.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetetni. Először csak a kacsintást kipróbálni. (Mikor egyértelmű, hogy rám kacsintottak?)
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot páratlan számú csoportban kell játszani. Ezért ha a csoport létszáma páros, akkor résztvevőként irányítom a játékot. Ha páratlan, akkor kintről a körön kívülről, azért, hogy ne zavarjam a kacsintást és a helycserét. A játékban lévő szerepek és a keretmese alakítható, ezért ez a játék egész évben játszható.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nith Ferencné