JÁTÉKRA FEL!

Dr. Vajdáné Kutas Csilla: Plüss elkapó – másképp

  1. A játék neve, címe: Plüss elkapó – másképp
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, emlékezet, mozgás és szem-kéz koordináció, gyorsaság,téri orientáció fejlesztése, a verseny izgalmának átélése,közösség építés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kötél, vagy hosszú szalag, laminált képek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Képek készítése (mindegyikből dupla) Játékhely kijelölése, két térfél kijelölése, csapatok összeállítása és felállítása egymással szemben
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játéktér előkészítése, szőnyeg kitekerése, térfelet elválasztó szalag,vagy kötél elhelyezése. Csapatvezetők kiválaszthatják,ki legyen a csapatukban.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék átalakítása: • A csoportszobai szőnyeg területét két térfélre osztom, egy 4 cm széles és kb. 3 méter hosszú szalag, vagy egy kötél keresztbe fektetésével. • összeállítok 2 azonos létszámú csapatot. • A 2 csapat tagjainak egy-egy, képpel ellátott kártyacsomagot adok.(a csomag annyi lapból áll,ahány fős a csapat.) Mindkét csapatnak ugyanazok a képek vannak a kártyáján. A csapattagok kiválasztanak maguknak a csomagból egy-egy kártyát. • A kijelölt térfél két szélén egymással szemben kell felállniuk a csapatoknak, majd a választott kártyát maguk elé a földre kell helyezni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A középen elhelyezett plüss játékot annak a két gyermeknek kell megszerezni, akiknek a kártyáján található ábra nevét mondom. A játék bevezetése alkalmával,először egyéni versengés formájában játsszuk, azután pedig kék és piros csapat versenyez egymással. A táblán piros és kék pontokkal jelölöm, melyik csapat tagjainak sikerült többször megszerezniük a plüss játékot. (10 menetet játszunk, hogy könnyű legyen összeszámolni és összehasonlítani a mennyiségeket). Közben megtanulják a DÖNTETLEN fogalmát is, amikor egyszerre érnek a plüss játékhoz, illetve, amikor ugyanannyi pontot sikerül mindkét csapatnak elérnie.
  18. A játék lezárása: A csapatverseny esetében, a győztes csapatot megtapsoljuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a gyorsaságért, koncentrációért
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fokozatosság: A – különböző főfogalom alá tartozó ábrák (alma, labda, autó, kanál… stb) B – azonos főfogalom alá tartozó ábrák (járművek: autó,motor,villamos… stb) C – a képen szereplő ábra megnevezése helyett, csak a főfogalom nevét mondom (labda helyett – játék, alma helyett – gyümölcs, tulipán helyett – virág… stb)
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot, gyógypedagógiai óvodába járó beszédfogyatékos gyermekek részére alakítottam át az eredeti játék alapján. Óvodásaim súlyos beszédértési és beszédészlelési zavarral küzdenek. Ezért elengedhetetlen számukra a vizuális megerősítés és a játékos formában történő szókincsbővítés.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Vajdáné Kutas Csilla